اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

تعداد هنرستان‌های نمونه دولتی اردبیل به 9 مورد می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تعداد هنرستان‌های نمونه دولتی استان اردبیل به 9 مورد ارتقا می‌یابد.

تعداد هنرستان‌های نمونه دولتی اردبیل به 9 مورد می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های تقویتی و آموزشی مدارس خاص در اردبیل اظهار داشت: از 44 مدرسه نمونه دولتی استان برای سال تحصیلی آینده 9 مورد هنرستان فنی و حرفه‌ای خواهد بود که در حال حاضر پنج هنرستان نمونه دولتی داریم که چهار مورد نیز به تعداد آنها افزوده می‌شود.

وی یادآور شد: ما در سال 89 در سطح استان 18 مدرسه نمونه دولتی داشتیم که این تعداد در سال گذشته به 30 مدرسه افزایش یافت و امسال نیز شاهد فعالیت 36 مدرسه نمونه دولتی در استان بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل عنوان کرد: با کسب مجوزهای لازم این تعداد در سال تحصیلی آینده به 44 باب مدرسه نمونه دولتی راهنمایی، متوسطه و فنی و حرفه‌ای افزایش می‌یابد.

محمود‌زاده به فعالیت شش مدرسه استعدادهای درخشان در سال 89 اشاره کرد و بیان داشت: این تعداد مدرسه استعدادهای درخشان در سال 90 به هشت باب و سال 91 به 16 باب ارتقا یافت که با اخذ مجوزهای لازم سال تحصیلی آینده به 20 مدرسه ارتقا می‌یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه در یک توازن منطقه‌ای این مدارس توزیع شهرستانی شده است، ادامه داد: برای سال تحصیلی آینده در شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد در مقطع راهنمایی و متوسطه نیز مدارس استعدادهای درخشان دخترانه و پسرانه راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در خلخال و گرمی متوسطه دخترانه و پسرانه و در ناحیه یک و دو اردبیل نیز هم متوسطه و هم راهنمایی شاهد پذیرش پسران و دختران خواهیم بود.

محمود‌زاده تصریح کرد: با برگزاری آزمون ورودی شاهد افزایش 720 دانش‌آموز در این مدارس خواهیم بود.

وی به هدایت 50 درصد دانش‌آموزان استان به مراکز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اشاره کرد و گفت: هدایت 50 درصد دانش‌آموزان پایه دوم متوسطه به هنرستان‌ها در راستای توسعه متوازن آموزش متوسطه، رشد 90 درصدی رتبه‌های زیر 100 کنکور آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین رشد 4.5 درصدی هنرجویان فارغ‌التحصیل هنرستان‌ها نسبت به سال‌های گذشته از جمله موفقیت‌های به دست آمده بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان سخنان خود اذعان داشت: تلاش می‌کنیم در این زمینه جایگاه استان اردبیل را ارتقا داده و روز به روز بستر و زمینه توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای را فراهم بیاوریم.

انتهای پیام/62005/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول