اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس سند تحول بنیادین

50 درصد دانش‌آموزان هنرستانی باید روانه بازار کار شوند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش بیرجند گفت: در راستای سند تحول و برنامه توسعه پنجم موظف شده‌ایم تا با آموزش‌های لازم نیمی از دانش‌آموزان هنرستان‌ها را روانه بازار کار کنیم.

50 درصد دانش‌آموزان هنرستانی باید روانه بازار کار شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زمانی ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه معرفی توانمندی‌های دانش‌آموزان هنرستان دخترانه کوثر بیرجند ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: این‌گونه نمایشگاه‌ها برای تحقق آرمان‌های انقلاب و نظام به ویژه امسال که سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است با برخورداری از سجایای اخلاقی برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به این حدیث از پیامبر اسلام(ص) که می‌فرمایند«بالاترین مرتبه عبادت تفکر است» تصریح کرد: در این 34 سال عمر گذشته انقلاب روز به روز بحث تفکر علمی و معنوی در جامعه به ویژه جامعه محصل، دانشجو و جوان ایران اسلامی در حال افزایش است.

انقلاب اسلامی ایران الگو شد

مدیر آموزش و پرورش بیرجند انقلاب اسلامی ایران را الگویی برای دیگر کشورها دانست و ادامه داد: مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی هر سال باشکوه و پررنگ‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود.

زمانی با بیان اینکه در کشورهای دیگر نیز انقلاب‌هایی صورت گرفته است، متذکر شد: انقلاب‌هایی که در کشورهای دیگر صورت گرفته شاید به نتیجه نرسیده و تنها انقلابی که حاصل خون هزاران شهید پررنگ و بارز است، انقلاب اسلامی ایران است.

 

وی مهم‌ترین عامل تحول در عرصه‌های مختلف را معلم و مربی دانست و یادآور شد: هر قشری که در مدارس مشغول فعالیت هستند از جمله مدیران، معاونان و حتی خدمتگزار مدرسه می‌توانند به نوبه خود معلم و مربی دیگران باشند.

اهمیت آموزش و تاکید بر آن در یک‌هزار و 400 سال پیش

مدیر آموزش و پرورش بیرجند با اشاره به اینکه کار معلمی کار بسیار سخت و حساسی است، اضافه کرد: یک لحظه تفکر در زمینه اینکه از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم در حرفه معلمی می‌تواند بسیار مفید و کارساز باشد.

زمانی با بیان اینکه در جامعه امروز باید معلمان با درایت و آگاهی بیشتری در راه آموزش و پرورش دانش‌آموزان گام بردارند، اذعان داشت: پیترز دانشمند انگلیسی می‌گوید«کار آموزش و پرورش ساختن بنا و نجار و کار ساخت و ساز نیست بلکه کار آموزش و پرورش آدم کردن بنا و نجار است».

 

وی بحث آموزش و پرورش را در جامعه امری مهم دانست و گفت: یک‌هزار و 400 سال گذشته تاکیدات فراوانی در قرآن، نهج‌البلاغه و فرمایشات ائمه اطهار(ع) توجه به مسئله آموزش شده است.

برپایی نمایشگاه معرفی توانمندی‌ها در هنرستان پسرانه ابوذر بیرجند

مدیر آموزش و پرورش بیرجند تصریح کرد: در راستای سند تحول و برنامه توسعه پنجم موظف شده‌ایم تا با آموزش‌های لازم نیمی از دانش‌آموزان هنرستان‌ها را روانه بازار کار کنیم.

 

زمانی ادامه داد: با اشاره به اینکه همکاران 4 هزار نفری آموزش و پرورش استان در اجرای سند تحول همگام و همراه اداره آموزش و پرورش شهرستان بودند، افزود: رویکرد آموزش در هنرستان‌های کار و دانش وجود دارد ولی باید در راستای تحقق بهتر آن تلاش بیشتری کرد.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند متذکر شد: همزمان با افتتاح نمایشگاه معرفی توانمندی‌های دانش‌آموزان هنرستان دخترانه کوثر نیز نمایشگاهی در همین زمینه در هنرستان پسرانه ابوذر بیرجند برپا می‌شود.

انتهای پیام/69010/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول