اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خبر داد

افتتاح 32 پروژه عمرانی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در دهه فجر

خبرگزاری فارس:مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: 32 پروژه عمرانی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با اعتبار 3 میلیارد ریال در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

افتتاح 32 پروژه عمرانی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس ازمشهد، محمدتقی فخریان ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه فجر، اظهار کرد: تشکیل 48 کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی در اداره کل و ادارات سطح استان و کمیته دانش‌آموزی در سطح مدارس و فضاسازی مدارس و ادارات و کلاس‌های درس و مسابقات مدرسه‌آرائی برای زیباسازی فضاها و اماکن از برنامه‌های دهه فجر امسال معاونت فرهنگی آموزش و پرورش است.

فخریان افزود: حضور دانش‌آموزان در کنار دیگر اصناف در انقلاب 57 سرعت انقلاب را دو چندان کرد و آموزش و پرورش امسال با برنامه‌های سی ‌و چهارمین سالگرد انقلاب،می‌خواهد فضای نشاط بخشی را در جامعه ایجاد کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی اظهار کرد: امروز کشور جمهوری اسلامی ایران، در عرصه‌های علمی و فناوری جهان به چهره‌ای شاخص تبدیل شده و نسل چهارم انقلاب با برنامه‌های گرامی‌داشت دهه فجر در جریان پیشرفت‌های انقلاب اسلامی قرار می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: تشکل‌ها، شوراها و بسیج دانش آموزی و جوانان جمعیت هلال احمر، تقویت کننده باورهای سیاسی و اجتماعی هستند که تاریخچه پرافتخاری را برای کشور رقم می‌زنند. 

فخریان افزود: انقلاب اسلامی با شعارهایی در محتوا و شکل، سایر کشورها را در راستای بیداری اسلامی، قرار داد و همچنین انقلاب اسلامی در حال نهادینه کردن برای نسل چهارم انقلاب است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی یادآور شد: تاثیرگذارترین دستگاه در گفتمان انقلاب اسلامی و ترویج آن آموزش و پرورش است.

در ادامه محمدجواد غلامی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با بیان اینکه نواختن زنگ گلبانگ انقلاب در مدارس سراسر استان در روز چهارشنبه 11 بهمن نواخته می‌شود، افزود: برگزاری مجامع عمومی انجمن اولیا و مربیان در ادارات با موضوع انقلاب و نقش خانواده در پیشبرد اهداف انقلاب و برپایی 32 نمایشگاه کتاب در ادارات استان و نمایشگاه متمرکز کتاب و محصولات فرهنگی با 50 درصد تخفیف در آموزش و پرورش ناحیه 3 مشهد برنامه‌های دیگر این معاونت است.

غلامی با اشاره به قرار گرفتن 87 هزار اثر در حوزه بصیرت، روی سایت بصیرت اداره کل آموزش و پرورش،گفت: هر مدرسه‌ای باید کارگاه مدیریت انقلاب اسلامی با عضوگیری از تشکل‌های دانش‌آموزی باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی تصریح کرد: توزیع 30 هزار دست لباس اهدائی مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان نیازمند و دیدار دانش‌آموزان با مسئولان و ائمه جمعه سطح شهرستان‌ها و استماع خاطرات انقلاب،برنامه‌های مهم دهه فجر امسال است.

وی به نخستین جشنواره بصیرت در 15 و 16 بهمن در تالار ابن‌هیثم اشاره کرد و گفت: طرح دانش‌آموزی یاوران بصیرت، تمام دانش‌آموزانی که در این طرح شرکت کردند را شامل می‌شود، زیرا بصیرت یک برنامه مقطعی نیست و برنامه‌ای مستمر با محتوای غنای علمی و باورهای دینی است که سعی دارد ابهامات دانش‌آموزان را در حوزه‌های معرفتی جنگ نرم، برطرف کند.

انتهای پیام/70002/صا40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول