اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پارس‌آباد خبر داد

بهره‌برداری 600 واحد مسکن مهر در پارس‌آباد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: 600 واحد مسکن مهر در شهرستان پارس‌آباد آماده افتتاح است که در روزهای آینده با حضور مسئولان کشوری در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

بهره‌برداری 600 واحد مسکن مهر در پارس‌آباد

ولی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مسکن مهر در دو فاز شامل یک هزار و 14 واحد با مشارکت 21 تعاونی در حال اجراست و فاز دوم نیز به صورت صنعتی‌سازی و سه جانبه به تعداد یک هزار و 296 واحد با سرمایه‌گذاری 32 میلیارد تومان در حال احداث است.

وی افزود: 600 واحد مسکن مهر در شهرستان پارس‌آباد آماده افتتاح است که در روزهای آینده با حضور مسئولان کشوری در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در کنار احداث واحدهای مسکونی مهر مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز به سرعت در حال انجام است به طوری که در چند سال اخیر 6 هزار و 234 واحد با برخورداری از 47 میلیارد تومان تسهیلات اجرایی و عملیاتی شده است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد یادآور شد: این مقاوم‌سازی در 15 روستای پارس‌آباد در حال اجراست که امیدواریم سهمیه سال 91 نیز به سرعت جذب و توزیع شود.

کریمی در خصوص واحدهای مسکونی در قالب خود مالکین نیز گفت: در شهرهای زیر 25 هزار نفر 236 واحد مسکن با 4 میلیارد و 900 میلیون تومان در حال اجراست که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مورد نظر توجه خاصی دارند.

این مسئول در خصوص آخرین وضعیت راه‌های شهرستان پارس‌آباد عنوان کرد: ‌این شهرستان 620 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که دو جاده اصلی روستایی شامل پارس‌آباد - بیله‌سوار- گرمی – اردبیل و پارس‌آباد – مشگین‌شهر – اردبیل است که هر دو مسیر در وضعیت فعلی جوابگوی تردد خودروهای سبک و سنگین نیست.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با اعلام اینکه به ازای هر سه نفر در این شهرستان یک خودرو وجود دارد، بیان داشت: ما در ماه‌های اخیر 4 میلیارد و 650 میلیون تومان اعتبار گذاشتیم تا چهارخطه کردن پارس‌آباد به سربند و پارس‌آباد به بیله‌سوار اجرایی شود که 2 کیلومتر از این مسیر به سمت بیله‌سوار اجرایی شده است.

کریمی همچنین از شانه‌سازی و تعریض محور پارس‌آباد – اصلاندوز و آسفالت راه‌های روستایی خبر داد و افزود: پل زیرگذر اسلام‌آباد نیز شکل عملیاتی و اجرایی به خود گرفته است.

تولید و توزیع 21 هزار تن آسفالت در پارس‌آباد

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به اقدامات شهرداری و شورای شهر پارس‌آباد در زیباسازی شهری و کارهای عمرانی و زیر‌بنایی تصریح کرد: امسال 16 کیلومتر جدول‌گذاری انجام شده و 21 هزار تن آسفالت نیز در معابر و کوچه‌های شهر پارس‌آباد تولید و پخش شده است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: به رغم این گستردگی کار همچنان تقاضا برای ارائه مطلوب خدمات شهری بالاست به طوری که با رفع مشکل قیر ما آمادگی داریم سالانه 100 هزار تن آسفالت تولید و پخش کنیم.

کریمی ابراز داشت: شهرداری در زیر‌سازی، شن‌ریزی، پیاده‌رو‌سازی و پازل‌کاری پیاده‌رو‌ها مشارکتی جدی داشته و در کنار احداث پارک ساحلی چهار مورد پارک محلی را نیز به بهره‌برداری رسانده است.

این مسئول از پیوستن مناطق عربلو، اجیر‌لو و ابراهیم‌آباد به شهر پارس‌آباد خبر داد و تاکید کرد: با توجه به نزدیکی این مناطق به شهر پارس‌آباد و بلاتکلیفی آنها از برخورداری خدمات روستایی یا شهری با دستور استاندار اردبیل قرار شد این محلات به شهر پارس‌آباد ملحق شده و از خدمات شهرداری استفاده کنند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد از حل مشکل تصفیه‌خانه فاضلاب پارس‌آباد خبر داد و گفت: انتظار می‌رود با دستور ویژه وزیر نیرو هر چه سریع‌تر این پروژه به سرانجام برسد.

کریمی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل در خصوص طرح‌های توسعه بخش کشاورزی نیز یادآور شد: در این زمینه 725 طرح با 60 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی مصوب و به بانک‌های عامل ارجاع شده است که تعهد اشتغال 4 هزار و 900 نفر از این طریق فراهم می‌آید در حالی که از این رقم تاکنون 2 هزار و 962 نفر اشتغال مولد در بخش کشاورزی یافتند.

انتهای پیام/62004/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول