اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خبر داد

افتتاح 6 هزار واحد مسکن مهر در کردستان/ بهره‌برداری از 157 کیلومتر راه روستایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از افتتاح از 6 هزار واحد‌مسکونی در آینده نزدیک در این استان خبر داد.

افتتاح 6 هزار واحد مسکن مهر در کردستان/ بهره‌برداری از 157 کیلومتر راه روستایی

صادق وجدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، با اعلام این خبر اظهار کرد: این تعداد واحد مسکونی با صرف اعتباری بالغ بر 260 میلیارد تومان احداث و در آینده‌ای نزدیک با حضور مسئولین کشوری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، بهره‌برداری از 48 کیلومتر راه اصلی و فرعی و همچنین 157 کیلومتر راه روستایی با صرف اعتباری بالغ 100 میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های این اداره کل است که به صورت همزمان بهره‌برداری می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان تصریح کرد: این تعداد پروژه در مجموع با صرف اعتباری بالغ بر 360 میلیارد تومان اجرا و به بهره‌برداری می‌رسند.

وجدی در ادامه به وضعیت راه‌های استان اشاره کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب تنها 20 کیلومتر راه روستایی آسفالته در استان وجود داشت و این میزان در حال حاضر به بیش از 2 هزار و 210 کیلومتر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: هم اکنون 105 کیلومتر بزرگراه، 320 کیلومتر راه اصلی، یک‌هزار 340 کیلومتر راه‌فرعی و 6 هزار کیلومتر راه روستایی در این استان وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: 2 هزار و 250 کیلومتر از مجموع 6 هزار کیلومتر راه روستایی استان آسفالته، یک‌هزار و 800 کیلومتر شنی و مابقی مالرو و فاقد مشخصات هستند.

وجدی افزود: 700 کیلومتر از 26 هزار کیلومتر راه شریانی که حمل و نقل و مسافرت‌‌ها از طریق آنها انجام می‌شود مربوط به استان کردستان است.

اختصاص 73 درصد اعتبارات پروژه‌های مهر ماندگار

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه تلاش در راستای اتمام پروژه‌های مهر ماندگار در زمان مقرر از اولویت‌های این اداره‌کل در استان است، گفت: 73 درصد از اعتبارات این پروژه‌ها تا کنون اختصاص یافته و کار با سرعت خوبی در حال انجام است.

به گفته وجدی، ساخت بیمارستان سروآباد نیز که از جمله پروژه‌های مهر ماندگار استان است در حال حاضر با بیش از 90 درصد پیشرفت در حال اجراست.

انتهای پیام/79002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول