اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار لنگرود خبر داد

تحویل 96 واحد مسکن مهر لنگرود در دهه فجر

خبرگزاری فارس: فرماندار لنگرود گفت: 96 واحد مسکن مهر این شهرستان در 21 بهمن‌ ماه امسال به صاحبان آن ها تحویل داده می‌شود.

تحویل 96 واحد مسکن مهر لنگرود در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، کمال محمدبیگی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های دهه مبارک فجر این شهرستان اظهار کرد: پروژه‌های دهه فجر لنگرود حاصل تلاش شبانه‌ روزی مردم و مسئولان است.

وی با بیان اینکه ما در لنگرود یک خانواده منسجم هستیم، گفت: امیدواریم این هماهنگی و همکاری همچنان ادامه یابد.

فرماندار لنگرود با اشاره به پروژه‌های دهه مبارک فجر امسال در این شهرستان افزود: در این ایام 75 پروژه با اعتباری معادل 210 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درباره دانشگاه‌های موجود این شهرستان تصریح کرد: اکنون پنج دانشگاه با 103 رشته دانشگاهی و هفت هزار و 326 دانشجو و 73 هیئت علمی در شهرستان لنگرود مشغول فعالیت هستند و با رایزنی‌های صورت گرفته به ‌زودی یک دانشگاه جدید نیز به این مجموعه افزوده می‌شود.

محمدبیگی به مقایسه خدمات انجام گرفته در قبل و پس از انقلاب اسلامی در لنگرود اشاره کرد و یادآور شد: در گذشته لنگرود تنها 79 کیلومتر راه روستایی داشت که به برکت انقلاب اسلامی اکنون 210 کیلومتر راه روستایی در این شهرستان داریم.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب تعداد واحدهای بهداشتی در لنگرود 11 واحد بود اما امروز این تعداد به 76 واحد رسیده است.

به گفته فرماندار لنگرود، این شهرستان در بخش آب روستایی و مرکزی و اطاقور 100 درصد و کومله 98 درصد بدون آب شرب بود و به برکت انقلاب اکنون در این بخش‌ها بالای 90 درصد دارای آب شرب است.

وی افزود: مشترکان برق در قبل از انقلاب به هزار و 81 مشترک می‌رسید که اکنون این میزان به 58 هزار و 181 مشترک رسیده است.

 

این مسئول ادامه داد: مشترک گاز در گذشته نیز از 27 هزار و 303 مشترک به 49 هزار و 962 مشترک افزایش یافته است.

محمدبیگی نرخ باسوادی در لنگرود قبل از انقلاب را 57.2 درصد عنوان کرد که این رقم اکنون به 97 درصد رسیده است.

وی با اشاره به مصوبات هیئت دولت در لنگرود خاطر نشان کرد: در لنگرود از 203 مصوبه سفرهای هیئت دولت، 151 مصوبه اجرایی شده که هر کدام بین 30 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

این مسئول درباره فاز یک و دو مسکن مهر لنگرود تصریح کرد: 96 واحد مسکن مهر لنگرود در 21 بهمن‌ ماه جاری به صاحبان آن ها تحویل داده می‌شود.

وی مجموع واحدهای مسکن مهر لنگرود را ‌هزار و 936 واحد عنوان کرد و با اشاره به احداث بیمارستان 96 تختخوابی این شهرستان افزود: این بیمارستان اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدبیگی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه کنارگذر لنگرود را 11.4 کیلومتر عنوان کرد و گفت: کار اجرای این پروژه به پایان رسیده و تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/84002/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول