اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس کل استان اردبیل:

تخلفات مسکن مهر را به جد پیگیر هستیم

خبرگزاری فارس: بازرس کل استان اردبیل گفت: با توجه به معایب و مشکلات به وجود آمده در مسکن مهر تخلفات رخ داده در این حوزه را به جد پیگیری می‌کنیم.

تخلفات مسکن مهر را به جد پیگیر هستیم

علی کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در اجرای طرح مسکن مهر به ویژه سرمایه‌گذاری‌های دولتی در حوزه زیر‌ساخت‌ها تخلفات و مشکلاتی را احصا کردیم به طوری که گاه متقاضیان مسکن از کیفیت کار و اقدامات نامطلوب زیر‌ساختی و حتی ساخت و ساز‌ها گله‌مند بودند و در پرداخت تسهیلات نیز مشکلاتی برای بانک‌ها به وجود آمده بود که با نظار‌ت‌های دقیق سعی می‌کنیم با تخلفات این حوزه برخوردی قاطع داشته باشیم.

وی تاکید کرد: البته پیشنهاداتی را نیز برای اصلاح کیفیت ساخت و رفع مشکلات زیر‌ساختی به مسکن و شهرسازی و مجموعه‌های دیگر نظیر تعاونی‌ها ارائه کردیم تا برخورد جدی با عوامل اخلالگر در این زمینه صورت گیرد.

بازرس کل استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران حقیقی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمن جذب سرمایه‌گذاری‌ها و نشان دادن حسن نیت در این کار است که سازمان بازرسی سعی می‌کند به تصمیم خود در فراهم کردن بستر و زمینه جذب سرمایه‌گذاری اقدام کند.

کرمی عنوان کرد: اگر در این زمینه سیستم اداری مانعی را در پیش‌روی سرمایه‌گذاران ایجاد کند قطعاً با آنها برخورد صورت می‌گیرد ولی مشکلی که در این زمینه وجود دارد اینکه عمده سرمایه‌گذاران بیشتر تکیه‌شان بر جذب تسهیلات است که در این باب نسبت به اصلاح تفکر غلط پرداخت کامل تسهیلات به سرمایه‌گذاران باید خاتمه داد.

بازرس کل استان اردبیل ادامه داد: البته در این زمینه تنگ‌نظری‌ها را نیز قبول نمی‌کنیم و معتقدیم نباید سرمایه‌گذار را فراری داد بلکه بهتر است با تقویت مولفه‌های سرمایه‌گذاری در این زمینه شایسته و بهتر عمل کرد.

با تخلفات انتخاباتی برخورد جدی خواهیم داشت

کرمی با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اظهار داشت: ما در انتخابات شاهد یارگیری احزاب، گروه‌ها و کاندیداها از مدیران،‌ مسئولان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی هستیم که این ورود مدیران به انتخابات موجب افت نامناسب در دستگا‌ه‌های اجرایی به شکل آشکار و پنهان می‌شود که قطعاً با چنین تخلفاتی با تقویت نظارت‌ها برخورد جدی خواهیم کرد.

وی موضوع انتخابات را از مباحث عمده و جدی ماه‌های آینده برشمرد و گفت: بازرسی استان به هر کاندیدایی که صلاحیت‌اش به صورت رسمی تایید شده و رسماً وارد این عرصه شود احترام قائل است و خود بستر‌ساز حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌ها خواهد بود اما اجازه نخواهد داد به خاطر انتخابات کارهای غیر‌قانونی و خلاف عرف توسط دستگاه‌های اجرایی، مدیران و مسئولان انجام شود.

بازرس کل استان اردبیل تصریح کرد: مدیری که در این رابطه از موقعیت شغلی خود سوء استفاده کند و له یا علیه کاندیدا تبلیغاتی به راه اندازد و از امکانات دولتی استفاده کند قطعاً با وی برخورد خواهیم کرد که در این زمینه اقدامات پیشگیرانه نیز آغاز شده است.

کرمی در خصوص احتمال کاندیدا شدن حجت‌الاسلام پور‌محمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در انتخابات آینده نیز یادآور شد: فعلاً رئیس سازمان بازرسی کل کشور نظر قطعی خود را برای ورود به انتخابات اعلام نکرده ولی معتقدیم حجت‌الاسلام پور‌محمدی از شخصیت‌های توانمند و مدیران متعهد و مخلصی است که در صورت احساس تکلیف در انتخابات ورود خواهد کرد.

استعفای چند مدیر 2 شغله در اردبیل

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دو شغله‌ها نیز تصریح کرد: بازرسی با تمام قوا و توان با کارکنان دو شغله برخورد خواهد کرد که در این زمینه چند مورد تذکر و پیگیری نیز صورت گرفته و کارکنان دو شغله مجبور به استعفا شدند.

بازرس کل استان اردبیل به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: قبل از تصویب قوانین مربوط به دو شغله‌ها در مجلس ما اقداماتمان را به صورت جدی انجام دادیم و همچنان نیز تلاش می‌کنیم تا با اقدامات پیشگیرانه و تذکر و بیان واقعیت‌ها جلوی دو شغله بودن افراد را بگیریم.

در استخدام‌های جدید باید عدالت رعایت شود

کرمی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به طرح مهر آفرین و استخدام نیروهای جدید اشاره کرد و اذعان داشت: ما به مسئولان استان به ویژه استاندار اردبیل توصیه کردیم که در استخدام‌های جدید عجله نکنند و طبق ضوابط و مقررات و با رعایت اصل عدالت در موضوع استخدام و جلوگیری از تضییع حقوق دیگران اقدام خود را انجام دهند و ما نیز در کنار آنها در این امر مشارکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/62001/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول