اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال به بهره‎برداری می‎رسد

افتتاح 11 هزار واحد مسکن‎مهر با حضور مهمان ویژه در گلستان

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان از افتتاح و بهره‎برداری 11 هزار و 172 واحد مسکن‎مهر در اراضی دولتی و خصوصی با حضور مهمان ویژه در گلستان خبر داد.

افتتاح 11 هزار واحد مسکن‎مهر با حضور مهمان ویژه در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس در گرگان، جواد قناعت عصر امروز در جمع مدیران استان اظهار داشت: میزان اعتبار واحدهای مسکن‎مهر در گلستان بالغ بر دو هزار و 458 میلیارد ریال بوده است، به طوری که در شهرهای بالای 25 هزار نفر «7 هزار و 238 واحد»، در شهرهای زیر 25 هزار نفر «یک‎هزار و 504 واحد» و در بافت‎های فرسوده نیز «2 هزار و 430 واحد» به بهره‎برداری می‎رسد.

* 7 هزار و 10 میلیارد ریال تسهیلات پرداختی برای آماده‎سازی و ساخت مسکن‎مهر گلستان

وی با بیان اینکه بهره‎برداری از پروژه مسکن‎مهر در سه فاز انجام می‎شود، ادامه داد: سال گذشته تعداد پنج هزار و 60 واحد مسکن‎مهر در فاز نخست با حضور وزیر راه و شهرسازی به طور متمرکز در سایت تقی‎آباد گنبدکاووس به بهره‎برداری رسید.

استاندار گلستان اضافه کرد: فاز دوم در قالب 9 هزار و 679 واحد مسکن مهر در سفر احمدی‎نژاد به گلستان به طور متمرکز در سایت مسکن‎مهر کلاله در اردیبهشت امسال به بهره‎برداری رسید.

وی تعداد کل واحدهای مسکن‎مهر که در استان شروع شده را بیش از 42 هزار واحد عنوان کرد و متذکر شد: میزان تسهیلات پرداختی برای آماده‎سازی و ساخت مسکن‎مهر در سطح استان، تاکنون نزدیک به 7 هزار و 10 میلیارد ریال بوده است.

* 180 هکتار از مزارع پرورش میگو گمیشان به بهره‎برداری می‎رسد

استاندار گلستان از بهره‎برداری فاز نخست 180 هکتار از مزارع پرورش میگو «گونه وانامی» گمیشان در حوزه شیلات استان خبر داد و یادآور شد: این پروژه در منطقه شمال غرب استان گلستان واقع شده و با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال در دهه‎فجر به بهره‎برداری خواهد رسید.

قناعت با بیان اینکه سایت 400 هکتاری میگو در سه فاز به بهره‎برداری خواهد رسید، عنوان کرد: صادرات میگوی «وانامی» گلستان به کشورهای همجوار انجام می‎شود که امیدواریم در آینده‎ای نزدیک این سایت به قطب پرورش میگو در سطح کشور تبدیل شود.

وی افزود: سایت 400 هکتاری پرورش میگو طی دو الی سه سال اخیر تعریف شده و فاز نخست آن 400 هکتار است، مطالعات فاز دوم نیز انجام شده و در حال آماده‎سازی زیرساخت‎های آن هستیم، برای فاز سوم این سایت نیز برنامه 40 هزار هکتار برنامه‎ریزی شده است.

* جایگاه‎های سی‎ان‎جی گلستان به 64 جایگاه افزایش می‎یابد

استاندار گلستان از بهره‎برداری فاز نخست مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان بندرگز خبر داد و اظهار داشت: طرح پایلوت پرورش ماهی قزل‎آلا در پشت سد گلستان با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال از دیگر پروژه‎های مهم و قابل افتتاح در حوزه شیلات گلستان است.

قناعت در خصوص پروژه قابل بهره‎برداری در بخش شرکت پخش فرآورده‎های نفتی استان بیان داشت: جایگاه سوخت ثامن‎الحج علی‎آبادکتول با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح می‎شود.

وی به وضعیت جایگاه‎های سی‎ان‎جی در سطح استان اشاره کرد و ابراز داشت: 53 جایگاه سی‎ان‎جی در گلستان وجود دارد که 32 جایگاه تک‎منظوره و 21 جایگاه دومنظوره است و 11 جایگاه نیز در حال احداث داریم که 9 جایگاه تک‌منظوره با 78 درصد پیشرفت فیزیکی و دو جایگاه دو منظوره با 98 درصد پیشرفت فیزیکی است که با بهره‎برداری از 11 جایگاه در حال احداث، تعداد جایگاه‎های سی‎ان‎جی استان به 64 جایگاه افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/2307/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول