اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افتتاح کلکتور اصلی فاضلاب شمال شهر بیرجند محقق شد

اتصال 2 هزار واحد مسکن مهر بیرجند به شبکه فاضلاب

خبرگزاری فارس: با افتتاح کلکتور اصلی فاضلاب شمال شهر بیرجند، دو هزار واحد مسکن مهر این شهر به شبکه فاضلاب شهری متصل شدند.

اتصال 2 هزار واحد مسکن مهر بیرجند به شبکه فاضلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیر امور آب و فاضلاب شهری بیرجند صبح امروز در مراسم افتتاح همزمان کلکتور اصلی فاضلاب و سامانه تله‌متری (دیسپاچینگ) مرکزی خراسان‌جنوبی که در محل مخزن 17 شهریور برگزار شد به مشخصات این پروژه اشاره کرد و اظهار داشت: بهره‌برداری از کلکتور اصلی فاضلاب شمال شهر با اجرای 2.9 کیلومتر خط کلکتور اصلی فاضلاب محقق شده است.

مجید محمدنژاد گفت: این پروژه با اعتباری معادل 8 میلیارد ریال و اجرای 2.9 کیلومتر خط کلکتور اصلی فاضلاب با لوله پلی‌اتیلن به قطر 470 میلی‌متر از محل اعتبارات استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری بیرجند ادامه داد: با افتتاح این پروژه جمعیتی معادل 9 هزار نفر در قالب 2 هزار واحد مسکن مهر زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند.

وی به اهداف ساخت ایجاد پروژه سامانه تله‌متری (دیسپاچینگ) مرکزی استان اشاره کرد و افزود: نظارت تصویری از تاسیسات مهم و حیاتی در سطح شهرهای استان، راهبری تاسیسات آبرسانی شامل تولید آب، وضعیت ارتفاع، مدیریت و راهبری اتفاقات سطح استان و تغییر وضعیت مخزن و محوطه آن در راستای اهداف پدافند غیر عامل از جمله این اهداف است.

محمدنژاد مدیریت یکپارچه انرژی و کاهش مصرف انرژی در پیک مصرف برق، کاهش هزینه نیروی انسانی و تلفنچی‌های سطح شهرها، پاسخگویی سریع به مشتریان و کنترل فرایند درخواست مشتری، کاهش زمان قطعی آب و مدیریت یکپارچه بحران‌ها و حوادث غیر مترقبه را از دیگر اهداف اجرای این پروژه دانست.

این مسئول یادآور شد: افزایش امنیت تاسیسات و پایداری آنها با نظارت مستقیم تصویری، کاهش هزینه تمام شده با کاهش نیروهای راهبری اتفاقات 122 و مراقبان مخازن و تاسیسات و نظارت بر کارگروه‌های اجرایی و اتفاقات نیز از جمله اهدافی محسوب می‌شود که در راستای اجرای این پروژه مد نظر بوده است.     

مدیر امور آب و فاضلاب شهری بیرجند تصریح کرد: احداث مرکز تله‌متری با نصب 21 دوربین انجام شده و احداث ساختمان مرکزی سایت و مرمت و بازسازی مخزن 17 شهریور با اعتبار 3 میلیارد 850 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و عمرانی از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح است.

سرپرست فرمانداری بیرجند نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر متذکر شد: هر ملتی که شعارهای بزرگ بدهد باید مراقب توطئه بزرگ دشمنان نیز باشد.

علی‌اکبر تناکی اذعان داشت: سامانه تله‌متری مرکزی استان از پروژه‌هایی است که در بحث پدافند غیر عامل می‌تواند موثر باشد.

انتهای پیام/69004/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول