اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار معاون اشتغال کمیته امداد خبر داد

رتبه 27 اردبیل در پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان

خبرگزاری فارس: دستیار معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: رتبه استان اردبیل در پرداخت تسهیلات خوداشتغالی در سطح کشور 27 است و این بسیار جایگاه نامناسب و نامطلوبی به نظر می‌رسد.

رتبه 27 اردبیل در پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرتضی بوجار صبح امروز در جلسه بررسی اشتغال مددجویان کمیته امداد در اردبیل اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ کمیته امداد قرار است سالانه 10 درصد خانوارهای زیر‌پوشش این نهاد از حمایت‌های مستقیم خارج شوند که بر اساس این طرح 80 هزار نفر سال گذشته و امسال نیز 100 هزار نفر از حمایت‌های کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 91 و در شورای عالی اشتغال مصوب شده تا برای 200 هزار نفر از روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر ایجاد فرصت‌های اشتغال انجام شود که مسئولیت این امر را کمیته امداد عهده‌دار شده و از آذر ماه امسال با برگزاری جلسات مختلف سعی در جذب این اعتبارات و ایجاد فرصت‌های اشتغال داریم.

دستیار معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از کمیته امداد به عنوان دستگاه برتر در حوزه اشتغالزایی و کار‌آفرینی یاد کرد و گفت: همه مسئولان، ‌مدیران بانکی و استانداران در این موفقیت نقش برجسته و بی‌بدیلی داشتند که سعی داشتند کمیته امداد را بازوی توانمند و عامل و عنصر اصلی در به ثمر نشستن اهداف اشتغال قلمداد کنند.

بوجار یادآور شد: پرداخت 5 میلیون تومان برای اشتغال مددجویان یک فرصت مناسب و توانمندی قابل توجهی است هر چند که در نظر برخی‌ها این رقم بسیار پایین و اندک می‌باشد اما برای مددجویان ما می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال و کار‌آفرینی باشد.

وی به آخرین وضعیت استان اردبیل از لحاظ پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی اشاره کرد و بیان داشت: رتبه این استان از لحاظ پرداخت مشاغل خانگی 11 است و نسبت به سال‌های گذشته که جهشی را در امر کار‌آفرینی در این استان شاهد بودیم امسال افت محسوسی را در برنامه‌های اشتغالزایی کمیته امداد نظاره‌گر هستیم.

دستیار معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: در پایان دی ماه سال گذشته بیش از 3 هزار و 964 طرح اشتغالزایی در این استان اجرا شده بود که در حال حاضر این رقم به کمتر از یک هزار و 991 طرح کار‌آفرینی تقلیل یافته که به نظر می‌رسد یک کاهش 50 درصدی را در این حوزه شاهد هستیم.

بوجار به اهمیت مشاغل خانگی در کشورهای پیشرفته نظیر هند و چین اشاره کرد و ادامه داد: 32 درصد تولید ناخالص این کشورها ناشی از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی است به طوری که در کشور هند و چین در قالب خوشه‌های صنعتی این مشاغل رونق گرفته است.

این مسئول پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را در ارتقای شاخص‌های خانواده‌ها برای بهبود وضعیت معیشتی مناسب اعلام کرد و گفت: کاری که در سال گذشته به صورت برجسته انجام دادیم امسال با تلاشی مضاعف‌تر و با تقویت تمام حوزه‌ها سعی داریم به شکل شایسته‌تر انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دستیار معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در پایان سخنان خود از استاندار اردبیل به خاطر توجه ویژه به کمیته امداد و رونق گرفتن مشاغل خانگی و تسهیلات خود اشتغالی قدردانی کرد و اذعان داشت: امیدواریم در سایه جلسات مستمر بتوان بسیاری از نارسایی‌ها و جهت‌گیری‌های نامطلوب را از بین برد.

انتهای پیام/62007/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول