اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره منابع طبیعی خوسف خبر داد

احداث هلالی آبگیر در 200 هکتار از اراضی خوسف

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوسف از احداث هلالی آبگیر در 200 هکتار از اراضی این شهرستان در قالب دو پروژه خبر داد.

احداث هلالی آبگیر در 200 هکتار از اراضی خوسف

غلامحسین یوسفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: در 100 هکتار از اراضی منطقه خور شهرستان خوسف هلالی آبگیر با هزینه شدن اعتباری معادل 120 میلیون ریال احداث شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد هلالی آبگیر در 100 هکتار از اراضی منطقه برمنج این شهرستان انجام شده، تصریح کرد: اجرای این پروژه نیز هزینه شدن اعتباری معادل 75 میلیون ریال را در پی داشت.

 

احداث هلالی‌های آبگیر از تجارب موفق در بیابان‌زدایی کشور است

 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوسف افزود: هلالی آبگیر در واقع سازه‌ای خاکی است که با ادوات ساده‌ای از قبیل بیل و کلنگ قابل احداث است.

یوسفی یادآور شد: احداث هلالی‌های آبگیر از جمله تجارب موفق و مهم در بیابان‌زدایی کشور به شمار می‌رود.

وی جلب مشارکت‌های مردم در زمینه حفظ و احیاء عرصه‌های منابع طبیعی تجدید شونده، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد دامداران و عشایر منطقه و حفظ گونه‌های گیاهی دارای ارزش ژنتیکی را از عمده اهداف اجرایی پروژه‌های هلالی آبگیر عنوان کرد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوسف ادامه داد: تقویت سفره‌های زیرزمینی و افزایش آبدهی قنات‌ها و چشمه‌ها با نفوذ آب به داخل زمین نیز از دیگر اهداف مهم اجرایی پروژه‌های هلالی آبگیر محسوب می‌شود.

افتتاح دو پروژه منابع طبیعی خوسف در دهه فجر

 

یوسفی با اشاره به افتتاح دو پروژه، احداث تلمبه بادی و احداث هلالی آبگیر در 100 هکتار از اراضی منطقه خور شهرستان در دهه فجر گفت: برای آماده‌سازی این دو طرح اعتباری بال بر 185 میلیون ریال هزینه شده است.

وی متذکر شد: عملیات اجرایی پروژه بند گابیونی منطقه حناور شهرستان خوسف با 700 میلیون ریال اعتبار هم‌اکنون آغاز شده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوسف اذعان داشت: بند خاکی منطقه گل شهرستان نیز با 400 میلیون ریال اعتبار هم‌اکنون در دست اقدام است.

انتهای پیام/69003/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول