اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

استان زنجان باید از افتخارآفرینان انتخابات باشد

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: استان زنجان باید از افتخارآفرینان انتخابات باشد.

استان زنجان باید از افتخارآفرینان انتخابات باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در نشست مشترک ائمه جمعه، فرمانداران، فرماندهان و معاونین استاندار استان اظهار داشت: تبلیغ و تشویق برای حضور گسترده و بالا بردن مشارکت مردمی در انتخابات سال آینده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت‌ها در زمینه بالا بردن مشارکت عمومی در انتخابات استفاده کرد، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید همه نگاه‌ها به رهبری باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه روشنگری و افشاگری در زمینه فتنه‌ها وظیفه مسئولان است، تصریح کرد: باید افرادی که سوژه انتخابات آزاد را مطرح می‎کنند به مردم شناسانده شوند.

وی در زمینه مصلاهای احداث شده در استان زنجان با بیان اینکه از سال 89 تاکنون 8.3 میلیارد تومان به مصلاها اختصاص یافته است، اضافه کرد: در حال حاضر 5.8 میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص یافته است.

*اختصاص 6.8 میلیارد تومان به حوزه‎های علمیه استان زنجان

رئوفی‌نژاد با اشاره به اختصاص 6.8 میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه استان زنجان، یادآور شد: 2.9 میلیارد تومان از این اعتبارات تاکنون تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه احداث 95 درصد از مصلاهای کشور از دولت‌های نهم و دهم آغاز شده است، ادامه داد: این مسئله یکی از رویکردهای مهم دولت است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کمیته توسعه مصلا‌ها و حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در استان زنجان تشکیل می‌شود، اذعان داشت: کمیته‌ای نیز به منظور رسیدگی به مسائل روستاها و با مسئولیت فرمانداری‌ها در شهرستان‌های استان تشکیل می‌شود.

*برگزاری نمایشگاه بهاره از اسفند ماه در زنجان

وی با بیان اینکه نمایشگاه بهاره از پنجم اسفند ماه سال‌جاری تا 25 در استان زنجان برگزار می‌شود، تصریح کرد: به غرفه‌داران مکان رایگان ارائه می‌شود.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه حدود 200 میلیون تومان یارانه کمکی به منظور برپایی نمایشگاه بهاره در استان زنجان پیش‌بینی شده است، ادامه داد: کالاها در این نمایشگاه با 15 تا 20 درصد تخفیف عرضه می‌شود.

وی با اشاره به ذخیره کالاهای اساسی در استان زنجان، یادآور شد: هفت یا هشت قلم کالا به صورت انبوه در استان ذخیره‌سازی شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه جای هیچ‌گونه نگرانی در زمینه کالاها در استان زنجان وجود ندارد، افزود: در زمینه میوه شب عید نیز برنامه‌ریزی‎های لازم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: جلسه ماهانه اخلاق با حضور مدیرانی استان در زنجان برگزار و به شرکت‌کنندگان گواهی صادر می‌شود.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه یک هزار نفر از زنجانی‌هایی که ظرفیت و موقعیت خوبی دارند در داخل و خارج از کشور شناسایی شده‌اند، خاطرنشان شد: از این افراد برای خدمت به استان استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جذب نیروهای مذکور با سرعت و در یک چارچوب قانونمند در استان زنجان پیگیری می‌شود، اظهار داشت: محور این حرکت نماینده ولی فقیه در استان است.

*ارتقای سطح استان زنجان به درجه دو

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان بر اساس 30 شاخص بسیار مهم از سطح سه به سطح دو ارتقاء یافته است، ادامه داد: در حال حاضر در مرز درجه یک قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های استان زنجان در دو مقطع زمانی افتتاح و بهره‌برداری می‌شود، یادآور شد: طی دهه فجر سال‌جاری 728 فقره پروژه عمرانی و سرمایه‎گذاری با اعتباری بالغ بر 9 هزار و 168 میلیارد تومان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه 556 پروژه عمرانی با 85 میلیارد تومان در استان زنجان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود، ادامه داد: از این تعداد پروژه 16 فقره عمران شهری و 440 مورد نیز روستایی است.

*افتتاح 172 طرح سرمایه‎گذاری در زنجان

وی به افتتاح 172 طرح سرمایه‌گذاری در استان زنجان اشاره کرد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری در این طرح‌‌ها 83 میلیارد تومان اعلام شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه شش طرح مهم و بزرگ در استان زنجان کلنگ‌زنی می‌شود، اضافه کرد: عمده این طرح‌ها در بخش فولاد است.

وی اظهار داشت: هفت طرح بزرگ نیز در استان زنجان آماده بهره‌برداری است اما زمان بهره‌برداری از آن مشخص نشده است.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه 6 هزار واحد مسکن مهر در استان زنجان به بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد: بهره‌برداری از بیمارستان ایجرود، واحد کیلوس، پارس حیات و گازرسانی به روستاها نیز پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/73006/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول