اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین رئیس ستاد انتخابات خبر داد

برگزاری انتخابات در روستاهای 100 نفر جمعیت/ برگزاری انتخابات رایانه‌ای با موافقت شورای نگهبان

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس ستاد انتخابات از برگزاری انتخابات در روستاهایی با 100 نفر جمعیت خبر داد و گفت: در صورت موافقت شورای نگهبان انتخابات رایانه‌ای در برخی حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود.

برگزاری انتخابات در روستاهای 100 نفر جمعیت/ برگزاری انتخابات رایانه‌ای با موافقت شورای نگهبان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسنعلی نوری صبح امروز در جریان سفر به بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات شوراهای شهر و روستا در تمام شهرها و روستاهای بالای 20 خانوار و 100 نفر جمعیت در سال آینده برگزار خواهد شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در صورت هماهنگی لازم با شورای نگهبان و موافقت این شورا، انتخابات رایانه‌ای در کشور برگزار شود و در برخی حوزه‌ها نیز اخذ الکترونیکی رأی را داشته باشیم.

جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: همچنین در صورت موافقت شورای نگهبان نسبت به برگزاری مکانیزه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هم اقدام خواهیم کرد.

نوری در پاسخ به سوالی در مورد زمان آغاز به کار رسمی فعالیت ستاد انتخابات هم گفت: برای مشخص شدن تاریخ دقیق در انتظار اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری هستیم تا پس از تصویب زمان قطعی را مشخص کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در 24 خرداد ماه سال آینده دو انتخابات همزمان داریم این همزمانی نیازمند تعامل، آموزش و شناخت مجریان انتخابات از قوانین انتخاباتی است و در همین راستا همایش‌های منطقه‌ای آموزش انتخابات در کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: بر این اساس تاکنون سه دوره همایش آموزشی و توجیهی انتخابات در استان‌های قزوین، خوزستان و یزد برگزار شده و بوشهر نیز میزبان چهارمین دوره این همایش‌های منطقه‌ای است که با حضور فرمانداران و بخشداران استان‌های بوشهر و فارس این همایش برگزار خواهد شد.

نوری بیان کرد: تا پایان کار این همایش‌ها در کل کشور 11 همایش توجیهی و آموزشی انتخابات با حضور تمام استان‌های کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/66006/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول