اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان ‌شرقی:

انتخابات 92 تقابل دو تفکر ایستادگی با سازش و عقب‌نشینی است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان ‌شرقی به موضوع انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات آینده صحنه تقابل دو تفکر خواهد بود که یکی از آنها مبتنی بر مقاومت و ایستادگی و دیگری مبتنی بر سازش و عقب‌نشینی است.

انتخابات 92 تقابل دو تفکر ایستادگی با سازش و عقب‌نشینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی بعد از ظهر امروز در دیدار سه ساعته با دانشجویان استان، هوشیاری دانشجویان در فهم بسیاری از مسائل حساس کشور و صراحت آنها در بیان مواضع خود را قابل تقدیر دانست و گفت: باب گفتگو و مراوده بین مدیریت استان و جریان دانشجویی باز است و ما از نظرات دانشجویان استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ارتباط با گروه‌های مختلف جامعه مشی دولت است، افزود: در این راستا تلاش می‌کنیم ارتباط خود را با دانشجویان و گروه‌های دانشجویی بیشتر کنیم و از نقطه‌نظرات آنها در اداره هرچه بهتر استان بهره‌مند شویم.

علیرضابیگی اظهار داشت: ارتباط و اتصال صمیمی جوانان کشور ما با مقام معظم رهبری مایه حسرت همه رهبران دنیاست و شور و انرژی این جوانان در پشتیبانی از انقلاب اسلامی و رهبری آن مایه مباهات است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار، عملکرد برخی از خواص و نخبگان در مقاطع حساس کشور را غیرقابل قبول دانست و افزود: نخبگان و خواص جامعه ما در برخی از مقاطع دچار مشکلاتی شدند و راه را گم کردند در حالی که توده‌های مردم مسیر درست را به مراتب روشن‌تر تشخیص دادند.

*انتخابات 92 تقابل دو تفکر ایستادگی با سازش و عقب‌نشینی است

وی با اشاره به حوادث بعد از انتخابات 88، اظهار داشت: برخی از خواص در این انتخابات محاسبه دیگری داشتند و هنگامی که تصورات آنها محقق نشد پروژه تقلب را کلید زدند و حاضر شدند به عظمت انقلاب و ملت ایران ضربه بزنند اما اشتباه خود را به گردن نگیرند.

علیرضابیگی به موضوع انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات آینده صحنه تقابل دو تفکر خواهد بود که یکی از آنها مبتنی بر مقاومت و ایستادگی و دیگری مبتنی بر سازش و عقب‌نشینی است.

*تفکر سازش با آمریکا فاصله زیادی با باورهای دینی ما دارد

وی با بیان اینکه تفکر سازش با آمریکا فاصله زیادی با باورهای دینی ما دارد، افزود: باید بپذیریم که امروز در صحنه یک جنگ تمام ‌عیار اقتصادی قرار داریم و تحرکات دشمن در این صحنه نباید ما را فریب دهد.

علیرضابیگی اظهار داشت: مردم ایران در سال 84 تفکر مقاومت و ایستادگی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی را انتخاب کردند اما برخی‌ها پیام انتخاب مردم را درک نکردند و در انتخابات 88 مردم پاسخ محکم‌تری به این افراد دادند.

وی تصریح کرد: اطمینان داریم که در انتخابات 92 هم مردم گفتمان انقلاب اسلامی و تفکر مقاومت را انتخاب خواهند کرد.

*حشر و نشر بی‌واسطه با مردم موجب شد فضای استان را با کمترین تنش مدیریت کنیم

استاندار آذربایجان‌ شرقی در ادامه با تاکید بر ارتباط مدیران با مردم خاطرنشان کرد: حشر و نشر بی‌واسطه با مردم به عنوان ادبیات دولت احمدی‌نژاد ثمرات باارزشی داشته و این امکان را فراهم کرده که فضای استان را با کمترین تنش مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه ارتباط با مردم برای مسئولان ما قدرت مشاهده، نظارت، ارزیابی و اعتماد به نفس ایجاد کرده است، افزود: مردم ما به برکت انقلاب اسلامی هوشیار هستند و هیچ تعارفی با مسئولان ندارند و ما به پشتوانه این مردم در مسند مسئولیت قرار گرفته‌ایم.

علیرضابیگی اضافه کرد: مردم نشان داده‌اند که دولت را درک می‌کنند و نسبت به دولت محبت دارند و معتقدیم که توقع مردم از دولت نشانه توانمندی و کارآمدی دولت در برآورده کردن خواسته‌های آنان است.

*جریانی تلاش می‌کند نشان دهد که دولت از اصول خود عدول کرده است

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به طرح برخی موضوعات حاشیه‌ای از سوی مخالفان دولت اظهار کرد: جریانی در کشور تلاش می‌کند که با طرح چنین موضوعاتی، تلاش دولت در حوزه‌های مختلف را زیرسئوال ببرد و نشان دهد که دولت از اصول خود عدول کرده است.

وی افزود: در آستانه انتخابات هر حادثه‌ای می‌تواند دستاویز مخالفان دولت قرار گیرد و نباید اجازه دهیم که موضوعات فرعی و حاشیه‌ای ما را از مسیر خدمت به مردم بازدارد.

استاندار آذربایجان شرقی درباره حادثه زلزله مرداد ماه گذشته در بخش‌هایی از استان و اقدامات دولت در این مناطق نیز گفت:‌ آنچه در مناطق زلزله‌زده استان صورت گرفته کارنامه یک فرد یا حزب سیاسی نیست بلکه برآیند اراده نظام اسلامی است و حضور مقام معظم رهبری در این مناطق در نخستین روزهای حادثه نیز نشان داد که این موضوع دغدغه کلیت نظام است.

وی تصریح کرد:‌ اکنون توانسته‌ایم خواسته رهبر معظم انقلاب را در مناطق زلزله‌زده جامه عمل بپوشانیم و با ساخت خانه‌های مردم زمینه توسعه و پیشرفت بیش از پیش این مناطق را فراهم کنیم.

اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی هم در این دیدار نظرات خود در خصوص مسایل مختلف کشور و استان را در چند محور مهم مطرح کردند که لزوم تعامل مسئولان اجرایی با دانشجویان و تضارب آرا در موضوعات مختلف، پیاده‌سازی جو گفتمان آزاد در دانشگاه‌ها،‌ ایجاد فضای سالم و مطمئن برای ابراز مطالبات دانشجویی، بهره‌مندی از مشاوره و توان نخبگان بسیجی در امور اجرایی استان، حمایت از جریان‌های اصیل دانشجویی در مقابل جریان‌های تفرقه‌افکن، استفاده از نیروهای ارزشی در رده‌های مدیریتی دانشگاه‌ها و زمینه‌سازی برای نهادینه شدن تفکر و منش دولت عدالت‌محور از جمله این محورها بود.

اعضای این شورا همچنین از تلاش‌های استاندار آذربایجان شرقی در رسیدگی به مناطق زلزله‌زده استان و مدیریت شایسته وی در این حادثه قدردانی کردند. 

انتهای پیام/60002/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول