اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خبر داد

اجرای طرح توزیع غذای گرم در 140 روستا

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در 140 روستای استان اردبیل طرح توزیع یک وعده غذای گرم اجرا می‌شود تا کودکان بتوانند از این فرصت در تغذیه مناسب استفاده کنند.

اجرای طرح توزیع غذای گرم در 140 روستا

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان صبح امروز در نشست مسئولان مهدهای کودک روستایی در اردبیل اظهار داشت: در تمامی این روستاها طرح یاد شده در مدت 130 روز اجرایی می‌شود که همکاران ما در مرکز بهداشت نیز سعی می‌کنند بر این طرح نظارت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: برنامه غذایی مهدهای کودک با هماهنگی مرکز بهداشت و توصیه صورت گرفته از آنها تنظیم شده است که شامل غذاهای سنتی به ویژه آش جو، شیر برنج و عدس پلو است تا سلامت کودکان بیش از گذشته صیانت شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: طرح توزیع یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک از سال‌های گذشته آغاز شده و تاکید بر این است تا با پخت و تغذیه غذاهای بومی و سنتی سلامت نسل آینده تامین شده و آنها بتوانند از تمام گروه‌های مواد غذایی برای حفظ سلامتی خود بهره ببرند.

احمدیان خاطرنشان کرد: در این برنامه غذایی سعی شده است بیشتر از سبزیجات، مواد پروتئینی و کربوهیدرات استفاده شده و با آموزش صحیح از خانواده‌ها و کودکان خواسته شده است تا از مصرف تنقلات نظیر پفک و چیپس جلوگیری کنند.

این مسئول یکی از مشکلات کودکان را در هنگام رشد بی‌توجهی به تغذیه مناسب و امر ورزش به عنوان یک معضل اصلی در ناهمگون بودن قد و وزن اعلام کرد و ابراز داشت: ما سعی می‌کنیم با تغذیه مناسب رشد قد و وزن متناسب بوده و شادابی کودکان نیز حفظ شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به فعالیت بیش از 200 مهد کودک در مناطق مختلف روستایی اشاره کرد و افزود: این مهدها بیشتر با محوریت بخش خصوصی و نظارت و همکاری بهزیستی فعالیت‌شان را انجام می‌دهند.

احمدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی خانواده‌ها در پیشگیری از آسیب‌ها و نارسایی‌های اجتماعی و ژنتیکی تصریح کرد: طرح‌های پیشگیری و غربالگری شنوایی، بینایی و همچنین مشاوره‌های ژنتیک با هدف جلوگیری از این ناهنجاری‌ها به همت بهزیستی انجام می‌شود به طوری که استقبال خانواده‌ها از طرح‌های غربالگری مناسب و مطلوب بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اذعان داشت:‌ در سایه اجرای این طرح‌ها کودکانی که با نارسایی‌های مواجه هستند به پزشکان تخصصی و فوق تخصصی ارجاع داده می‌شوند تا مشکلات آنها برطرف شده و از تحصیل و حیات مناسب و فرصت پیش آمده برای اعتلا و ارتقا استفاده کنند.

انتهای پیام/62004/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول