اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی خراسان‌رضوی:

ترویج فرهنگ عاشورایی مورد توجه مدیران مهدهای کودک بهزیستی است

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: ترویج فرهنگ عاشورایی همراه با مفاهیم عمیقی که داراست به صورت اختصاصی مورد توجه مدیران و مربیان مهدهای کودک بهزیستی است.

ترویج فرهنگ عاشورایی مورد توجه مدیران مهدهای کودک بهزیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، طاهره بختیاری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوعات عفاف و حجاب همچنین از مواردی است که همواره مورد توجه ویژه مربیان و مدیران مهدهای کودک بهزیستی است.

وی تصریح کرد: در این زمینه‌ها آموزش‌های ویژه با رویکردهای کودکانه ترویج می‌شود و در حال حاضر دستاوردهای مناسبی از اقدامات این مهدهای کودک دیده می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های حجاب و عفاف در هزار و 530 مهد کودک خراسان‌رضوی بیان کرد: این مهدهای کودک از آغاز محرم شروع شده و تا پایان ماه صفر در سراسر استان خراسان‌رضوی ادامه داشته است.

بختیاری ادامه داد: همچنین نمایشگاه فرهنگ عاشورایی در مهدهای کودک مشهد از روز سه شنبه 19 دی ماه در نگارخانه گلستان علی در خیابان دانشگاه گشایش یافته است که در آن 600 مهد کودک مشهد شرکت داشته و آخرین دستاوردهای مراکز در زمینه‌ ترویج ارزش‌های دینی و فرهنگ اسلامی به نمایش گذاشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهر مشهد 50 مهد کودک اختصاصی قرآنی وجود دارد یادآور شد: همچنین صدها مهد کودک دیگر در استان خراسان‌رضوی اولویت نخست خود را آموزش مبانی دینی و ترویج مبانی اسلامی قرار داده‌اند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی تصریح کرد: بر این اساس تصورات اجتماع در مورد انجام نشدن فعالیت‌های مشهد در زمینه‌های دینی اشتباه بوده و شرایط جامعه به گونه‌ای است که آموزش‌ها داده شده به کودکان انعکاس مناسبی در میان خانواده‌ها ندارد.

بختیاری با تاکید بر اینکه فاکتورهای زیادی بر تربیت کودکان تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عامل اقبال والدین و دیگر الگوهای اخلاقی نسبت به آموخته‌های دینی است.

وی اضافه کرد: در صورتیکه کودک در جوامع دیگری از قبیل گروه همسالان، خانواده، نشست‌های اجتماعی و دیگر عوامل تاثیرگذار از این قبیل شاهد کم توجهی به آموزه‌های قرآنی باشد کار زیادی از مهدهای کودک برنمی‌آید و آموزه‌های آنها در کودکان مورد کم‌توجهی قرار می‌گیرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی با اشاره به متفاوت بودن نحوه بیان آموزه‌های دینی برای کودکان در مقایسه با سایر گروه‌های سنی اذعان کرد: نباید از روش‌های سنتی برای آموزش کودکان در مهدهای کودک استفاده شود.

بختیاری در ارتباط با دستاوردهای علمی در زمینه نحوه آموزش کودکان خاطرنشان کرد: تحقیقات علمی نشان می‌دهد به کار گیری روش‌های غیر مستقیم مانند استفاده از بیان هنری تاثیر بیشتری روی کودکان دارد.

وی با بیان اینکه تمام برنامه‌های روزمره افراد در دین نمود دارند، تاکید کرد: به عبارت دیگر تعالیم دینی از حجاب بسیار گسترده‌تر است که به صورت ویژه مورد توجه اولیای مهدهای کودک است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی تاکید کرد: با این حال ممکن است که در برخی از موارد الگوهای دینی در مهدهای کودک مورد توجه قرار نگیرند ولی اولویت اول در بهزیستی توجه به الگوهای حجاب و رفتار اسلامی است.

انتهای پیام/70010/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول