اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خبر داد

بهره‌برداری از 36 واحد مسکن مددجویی بهزیستی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: با هدف ارائه خدمات مناسب به معلولان و مددجویان به ‌ویژه فراهم کردن سرپناه برای آن‌ها به همت خیرین دهه ‌فجر 36 واحد مسکن تحویل مددجویان بهزیستی می‌شود.

بهره‌برداری از 36 واحد مسکن مددجویی بهزیستی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان ظهر امروز در نشست با فرماندار شهرستان نیر اظهار داشت: این واحدهای مسکونی با سرمایه‌گذاری 700 میلیون تومان با کمک خیرین و همچنین مجموعه مسکن‌سازان خیریه تکمیل شده و آماده تحویل به متقاضیان است.

وی تصریح کرد: دولت خدمتگزار در سال‌های اخیر به اندازه 10 برابر سال‌های گذشته در احداث و تکمیل مساکن مددجویان و معلولان فعالیت داشته و یادگار ارزشمندی از این دولت خدمتگزار بر جای مانده به‌طوری‌که بیشتر مددجویان با بهره‌مندی از این واحدها زندگی راحت و کم دغدغه‌ای را سپری می‌کنند.

احمدیان خاطرنشان کرد: با این همت و درایت یکی از اصلی‌ترین مشکلات و نگرانی خانواده‌ها برطرف شده به‌طوری‌که واحدهای واگذار شده به گونه‌ای اقساط‌‌بندی بانک‌های آن‌ها صورت گرفته است.

این مسئول عنوان کرد: علاوه بر واگذاری این تعداد مسکن مددجویی در گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب حدود 10 پروژه عمرانی نیز با سرمایه‌گذاری 11 میلیارد ریال در گرامیداشت ایام دهه ‌فجر تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: بیش از 59 هزار نفر در سطح استان از خدمات متنوع بهزیستی بهره‌مند هستند که علاوه بر دریافت مستمری و دیگر خدمات حمایتی سعی می‌شود با اولویت واحدهای مسکونی احداثی به آن‌ها واگذار شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل کمک‌های توانبخشی به مددجویان را نیز یادآور شد و ادامه داد: بیش از یک‌هزار و 300 نفر در مراکز شبانه‌روزی ما پذیرش و نگهداری شده و ما 110 هزار مورد وسایل کمک توانبخشی را به آن‌ها واگذار کردیم.

احمدیان گفت: ‌این امکانات با اعتبار سالانه 25 میلیارد ریال در بین مددجویان توزیع شده تا آن‌ها بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی یکی دیگر از ارائه خدمات را مربوط به کاشت حلزون برای ناشنوایان اشاره کرد و افزود: در این زمینه، بهزیستی مددجویان خود را به مراکز معتبر معرفی کرده تا کاشت حلزون انجام شود که در این زمینه 84 میلیون تومان اعتبار نیز برای کاشت حلزون ناشنوایان اختصاص یافته است.

احمدیان از گسترش انواع بیمه‌ها به‌ویژه بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار خبر داد و تصریح کرد: برنامه اولویت‌دار ما تلاش برای خوداتکایی مددجویان بهزیستی است.

در ادامه این جلسه سرپرست فرمانداری شهرستان نیر به خدمات متنوع ارائه شده از طریق بهزیستی اشاره کرد و یادآور شد:‌ آنچه که در این زمینه مهم به نظر می‌رسد پوشش حمایتی همه‌جانبه اعم از اعطای مسکن،‌ ایجاد مشاغل متناسب با وضعیت مددجویان و معلولان و همچنین حمایت‌های معیشتی و مالی است که به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

میر فخرالدین زاهد خاطرنشان کرد: اداره بهزیستی بحث خوداتکایی و خودکفایی مددجویان زیر پوشش خود را همچنان در اولویت قرار داده و ضرورت دارد در این باب سایر دستگاه‌ها نیز یاریگر این مجموعه باشند.

وی به اجرایی شدن قانون حمایت از معلولان اشاره کرد و گفت: در استخدام‌های جدید باید سه درصد سهمیه معلولان مد نظر قرار گرفته و بیش از گذشته جزو اولویت‌ها باشد.

انتهای ‌پیام/62007/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول