اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده‌ نظارت بر مراکز غیردولتی بهزیستی کشور:

اقدامات مرکز پیشگیری از معلولیت‌های مادرزادی در راستای اهداف بهزیستی است

خبرگزاری فارس: نماینده‌ دفتر توسعه و نظارت بر مراکز غیر دولتی سازمان بهزیستی کشور گفت: اقدامات مرکز پیشگیری از معلولیت‌های مادرزادی و ژنتیک بهزیستی خراسان‌رضوی اقدامی در راستای اهداف بهزیستی است.

اقدامات مرکز پیشگیری از معلولیت‌های مادرزادی در راستای اهداف بهزیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد رضا شاه‌مرادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سازمان خیریه تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را در راستای اهداف بهزیستی تنظیم کرده است و برنامه‌های آن با اقدامات بهزیستی همپوشانی دارد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از مسئولان بهزیستی خراسان‌رضوی برای انجام دادن اقدامات مقتضی در راستای جذب و سازماندهی این مرکز خیریه تصریح کرد: جای خوشحالی دارد که بهزیستی و خیران در خراسان‌رضوی اعتماد دو جانبه‌ای دارند که سبب شده‌ است خیران اداره مرکز خیریه را به بهزیستی بسپارند.

نماینده‌ دفتر توسعه و نظارت بر مراکز غیر دولتی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پیشگیری یکی از شعارهای اصلی است که در بهزیستی مدنظر قرار می‌گیرد اذعان کرد: فعالیت این نهاد تا حدود زیادی از معلولیت‌های مادرزادی پیشگیری می‌کند.

شاه‌مرادی ادامه داد: باید بتوان اقدامی که در خراسان‌رضوی برای پیشگیری از معلولیت مادرزادی انجام شده است را الگو قرار داد تا در سال‌های آینده شاهد کاهش چشمگیر معلولیت‌ها و بیماری‌های مادرزادی باشیم.

وی با اظهار امیدواری از اینکه مجموعه پیشگیری از بیماری‌های مادرزادی و ژنتیک خراسان‌رضوی از تکنولوژی‌های روز استفاده می‌کند خاطر نشان کرد: پس از راه‌اندازی بخش آزمایشگاه و تحقیقات این نهاد و کامل‌تر شدن چرخه فعالیت آن منافع بسیار گسترده‌ای به بهزیستی سراسر کشور می‌رسد.

نماینده‌ دفتر توسعه و نظارت بر مراکز غیر دولتی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه مشهد به لحاظ مهاجر پذیری بستر آسیب‌های اجتماعی فراوانی است تصریح کرد: این شرایط با کودکان بی‌سرپرست، زنان و دختران در معرض آسیب،سالمندان ناشناس و بیماران روانی که به این شهر آورده شده و در آن رها می‌شوند زیادتر می‌شود.

شاه‌مرادی تاکید کرد: در این میان نقش بهزیستی در ساماندهی به عوامل آسیب‌زا بسیار پررنگ و چشمگیر است.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر فعالیت نکردن بهزیستی در این زمینه‌های کاهش آسیب می‌تواند بسیار خطرساز شود زیرا افرادی که در آسایشگاه‌ها، شیرخوارگاه‌ها و دیگر مراکز حمایتی بهزیستی سکونت دارند می‌توانند آسیب‌های زیادی را در جامعه ایجاد کنند.

نماینده‌ دفتر توسعه و نظارت بر مراکز غیر دولتی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: لذا باید اطلاع‌رسانی‌های لازم در این موارد برای مردم انجام شود تا خیران همکاری‌های بیشتری با بهزیستی داشته باشند.

شاه‌مرادی با اشاره به عملکرد مناسب کمیسیون ماده 26 بهزیستی خراسان‌رضوی متذکر شد: در کمیسیون ماده 26 این استان علیرغم تراکم تقاضاها نسبت به استان‌های دیگر بسیار منظم عمل شده است و برنامه‌ریزی‌های دقیق و عالی در این زمینه انجام شده است.

وی اضافه کرد: عملکرد عالی بهزیستی خراسان‌رضوی در زمینه کمیسیون ماده 26 نشان از گماردن افراد لایق و کاردان برای مسئولیت این کمیسیون در خراسان‌رضوی دارد که فعالیت‌های مناسبی را در این زمینه ارائه داده‌اند.

نماینده‌ دفتر توسعه و نظارت بر مراکز غیر دولتی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مشارکت‌های افراد بومی در امور اداره بهزیستی خاطر نشان کرد: این مشارکت‌ها نشان از عملکرد مناسب معاونت مشارکت‌های بهزیستی خراسان‌رضوی دارد که باید از آن حمایت به عمل آورد.

شاه‌مرادی همچنین ضمن بازدید از آسایشگاه فیاض بخش مشهد یادآور شد: با وجود سرزده بودن بازدید شرایط محیطی و سطح خدمات به معلولان در سطح بالایی قرار داشت.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در بسیاری از امور سبب موفقیت در آنها می‌شود اظهار کرد: همچنین آسایشگاه فیاض بخش عملکرد و نحوه اداره بسیار جامع و دقیقی دارد.

انتهای پیام/70010/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول