اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای سلامت صورت گرفت

توضیحات استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مورد ورود فاضلاب به رود بشار

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد ورود مستقیم فاضلاب بخش‌هایی از شهر یاسوج و مناطق اکبرآباد به رودخانه بزرگ بشار را رد کرد و گفت: هیچ فاضلابی مستقیما به رود بشار نمی‌ریزد و نگرانی از این حیث وجود ندارد.

توضیحات استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مورد ورود فاضلاب به رود بشار

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری ظهر امروز در نشست شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پساب و بازمانده‌های فاضلاب در قسمت‌های جنوبی شهر یاسوج و بیمارستان امام سجاد یاسوج (ع) به صورت مستقیم وارد رودخانه بشار نمی‌شوند و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی اظهارنظرهای متولیان سلامت در رسانه‌ها درست نبوده، گفت: هیچ فاضلابی مستقیم به رودخانه نمی‌ریزد ولی برخی نقایص در سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستان امام سجاد وجود دارد که باید برطرف شود.

صابری افزود: اگر چه پساب فاضلاب‌ها که به صورت علمی تولید شود مشکل آلودگی ندارند و حتی برای کشاورزی غیر مثمر استفاده می‌شود ولی با این وجود نیز پسماند فاضلاب در سر رود جنوبی یاسوج به چاه‌های جذبی وارد می‌شود و مشکلی از این حیث وجود ندارد.

وی ادامه داد: از رسانه‌ها می‌خواهیم که این موضوع را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد:‌ رودخانه بشار از کوه‌ها و چشمه‌ها سرچشمه می‌گیرد و وابستگی آنچنانی به سفره‌های زیرزمینی آب در مجاورت آن ندارد که نگران ورود پساب فاضلاب به سفره‌های زیرزمینی باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: علاوه بر این‌ها در این حوزه نیز برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی صورت نمی‌گیرد که این موضوع نگرانی‌های ورود فاضلاب و پساب آن را به چاه‌های جذبی کاهش می‌دهد.

وی از دانشگاه علوم پزشکی خواست تا به صورت مرتب سیستم تصفیه فاضلاب خود را بررسی کند که نقصی در آن وجود نداشته باشد و مشکلی برای مردم و رودخانه بشار به وجود نیاید.

* لزوم ساماندهی مجموعه چمن ساحلی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

صابری همچنین در واکنش به اظهارات مدیرعامل آبفای شهری در مورد مشکلاتی که سیستم آبیاری و کودپاشی چمن ساحلی رودخانه بشار در زیر بیمارستان امام سجاد (ع) به وجود می‌آورد نیز گفت:‌ در هیچ کجای دنیا نگفتند که آبیاری چمن موجب آلودگی می‌شود ولی آنچه که در این ورزشگاه نباید صورت گیرد احداث سرویس‌های بهداشتی و توالت است که اگر صورت نگیرد آلودگی نیز در این قسمت از ساحل رودخانه بشار نخواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد بر ساماندهی ساحل رودخانه بشار واقع در زیر بیمارستان امام سجاد و کنار زمین ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تأکید کرد.

مدیرعامل آبفای شهری نیز در این نشست با توضیح مواضع خود در خصوص نگرانی از نفوذ آلودگی‌ها به رود بشار در این قسمت گفت: نگرانی ما از احداث توالت و کودپاشی در کنار رودخانه بشار بوده که با دستور و بازدید شما این اقدام متوقف شد و اگر این کارها صورت نگیرد نگرانی از آلودگی در این ناحیه نیز برطرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عدم پوشش شبکه فاضلاب در مناطق وسیعی از اکبرآباد، خلف‌آباد، بیمارستان امام سجاد (ع) و به طور کلی سر رود جنوبی شهر یاسوج، رها شدن این فاضلاب‌ها در کوچه‌ها و یا دفع آن‌ها در چاه‌ها و خطر نفوذ آن به سفره‌های زیرزمینی در مجاورت رودخانه بزرگ بشار همواره از نگرانی‌های مردم، رسانه‌ها و مسئولان بوده که امید است با ارائه یک راهکار مؤثر و درازمدت این نگرانی برای همیشه برطرف شود.

به هر حال موضوع ریختن فاضلاب‌های خانگی، بیمارستانی و لجن‌کش‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم به رودخانه ارزشمند بشار و نبود خط انتقال فاضلاب در مناطق پشت پل بشار باید با یک اقدام عملی و انقلابی برطرف شود، موضوعی که همه مسئولان مربوطه با تأیید آن بر حل این مشکل تأکید کردند.

انتهای پیام/82005/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول