اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار راور:

ارائه الگوی تغذیه‌ سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد

خبرگزاری فارس: فرماندار راور گفت: باید با فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی تغذیه و استفاده از غذای سالم و ارائه الگوی تغذیه مناسب در راستای ارتقای سلامت و کاهش روند بعضی بیماری‌ها در جامعه تلاش کرد.

ارائه الگوی تغذیه‌ سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، محمدرضا شریفی پیش از ظهر امروز در نشست سلامت و امنیت غذایی در جمع والدین دانش‌آموزان این شهرستان، پایین بودن دانش تغذیه را در جامعه از عوامل مؤثر در سلامت افراد دانست و اظهار داشت: تغذیه سالم یکی از مهم‌ترین و شاید اساسی‌ترین راه دستیابی به سلامت جسم است و از طرفی در ارتقای سلامت روان نیز بی‌تاثیر نیست.

وی افزود: متخصصان تغذیه همواره به افراد توصیه می‌کنند با آغاز عادات غذایی سالم علاوه بر تامین نیاز بدن به انرژی حتی‌الامکان خود را از اثرات عوامل بیماری‌زا حفظ کنند.

شریفی بیان داشت: با توجه به نقش تغذیه افراد در سلامت و افزایش میزان کارآیی و بازدهی انسان‌ها باید با فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی تغذیه و استفاده از غذای سالم و ارائه الگوی تغذیه مناسب در راستای ارتقای سلامت و کاهش روند بعضی بیماری‌ها در جامعه تلاش کرد.

وی بر جایگزین کردن غذای سالم و پروتئینی به جای برخی تنقلات توسط والدین دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: والدین باید فرزندان خود را با کشمش، انجیر خشک، خرما خشک و ... مانوس کنند تا آنان کمتر تمایل به تنقلات نشان دهند.

فرماندار راور گفت: باید مسئولان مدارس در بوفه مدارس مواد غذایی که از ارزش بالایی برخودار هستند، عرضه و از فروش تنقلات پرهیز کنند.

شریفی خاطرنشان کرد: اولیای مدرسه باید دانش‌آموزان را تشویق کنند تا از شیر، لبنیات، سبزیجات و میوه‌جات بیشتر استفاده کنند تا از جسم و روح سالم برخوردار و در کنار غذای مناسب ورزش را فراموش نکنند.

انتهای پیام/80012/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول