اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان:

مردم مهم‌ترین عنصر رفع بحران‌های پیش روی سلامت هستند

خبرگزاری فارس: معاون دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: مردم در ارتقای سلامت نقش مهمی دارند و مهم‌ترین عنصر رفع بحران‌های پیش روی سلامت هستند.

مردم مهم‌ترین عنصر رفع بحران‌های پیش روی سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کمال حیدری در نشست مشترک اعضای کمیته اضطرار آلودگی و اصحاب رسانه به برخی از شبهات و سئوالات در مورد تصمیم گیری‌ها به خصوص تعطیلی پنج‌شنبه‌ها اظهار کرد: ما طی یک پروتکل‌های استاندارد و همه موارد را سنجیده و تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آلوده ماسک‌های معمولی کار ساز نیست و باید از ماسک‌های N95،p1،p2 استفاده کرد،افزود: در حال حاضر این نوع ماسک‌ها در بازار کم است، اما با معاونت غذا و دارو مذاکره کرده‌ایم که این نوع ماسک‌ها در داروخانه‌ها توزیع بیشتر داشته باشد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما این است که همه دنبال مقصر به خطر افتادن سلامتی می‌گردند، در حالی که مقصر همه ما هستیم.

وی ادامه داد: در سلامت جامعه باید رسانه‌ها افکار عمومی را ارتقا و جهت دهی کنند، چنانچه با اطلاع رسانی درستی که سال گذشته در مورد گاز صورت گرفت مردم با صرفه جویی 10 درصدی خود در یک لحظه بحران کمبود گاز را کنترل کردند.

حیدری ادامه داد: البته وقتی از مردم انتظار همکاری داریم، باید زیرساخت‌هایی در جهت نیاوردن خودرو تک سرنشین، گسترش حمل و نقل و در پی این گسترش جلوگیری از هدررفت انرژی انجام شود.

وی اضافه کرد: موتور سیکلت‌ها منبع بیشتر این آلودگی‌ها هستند، چنانکه یک موتورسیکلت دودزا 15 برابر یک پژو 206 آلودگی تولید می‌کند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: در حال حاضر اصفهان 900 هزار سواری خودرو در استان و 450 هزار موتورسیکلت دارد که در کنار این موارد باز نقش مردم در کاهش این آلودگی‌ها بسیار مهم‌تر است.

وی همچنین به طرح زوج و فرد اشاره کرد و افزود: 70 درصد مردم در این طرح همکاری کردند.

حیدری تاکید کرد: افکار عمومی را ما خودمان ارتقای دهیم و باید وقتی در اصفهان 240 روز هوای آفتابی داریم از این ظرفیت انرژی خورشیدی استفاده کرد.

انتهای پیام/63012/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول