اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان خبر داد

ایجاد درمانگاه «سلامت خانواده» در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از ایجاد درمانگاه «سلامت خانواده» در استان خبر داد.

ایجاد درمانگاه «سلامت خانواده» در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، طیبه بزرگی در نشست خبری با اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان با اشاره به برنامه‌های کمیته زنان و خانواده در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امسال بیش از 400 برنامه ویژه بانوان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد 80 همایش در حوزه بانوان در دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان برگزار می‌شود.

این مسئول از برگزاری کارگاه‌های آموزشی تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی در گیلان خبر داد و افزود: 114 مسابقه ورزشی ویژه بانوان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان برگزار می‌شود.

بزرگی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف با موضوع‌های حجاب و عفاف در دهه فجر سال جاری، گفت: تعداد 26 عنوان نمایشگاه در راستای حجاب و عفاف در گیلان برگزار می‌شود.

* اهدای جهیزیه به 300 نوعروس در گیلان

وی از اهدای جهیزیه به بیش از 300 نفر نوعروس زیر پوشش کمیته امداد در گیلان خبر داد و تصریح کرد: تعداد 34 باب مسکن ویژه زنان سرپرست خانواده همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان افتتاح می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با تاکید بر اجرای برنامه‌های جدید در دهه فجر انقلاب اسلامی، بیان کرد: نمایشگاه حضور و فعالیت بانوان گیلانی در عرصه‌های مختلف در طول 34 سال اخیر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) رشت دایر می‌شود.

به گفته وی نمایشگاه مذکور از 14 بهمن ماه سال جاری به مدت یک هفته دایر می‌شود.

بزرگی نقش بانوان در دوران انقلاب اسلامی را بسیار تاثیرگذار خواند و افزود: بانوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف حضوری فعال داشتند.

*وظیفه نخست بانوان حفظ بنیان خانواده است

وی وظیفه نخست بانوان را حفظ بنیان خانواده، همسرداری و تربیت فرزندان دانست و یادآور شد: بانوان نباید در خانه محصور باشند و با کسب مدارج علمی باید بتوانند در اجتماع حضوری فعال داشته باشند.

این مسئول حضور فعال بانوان در پیشبرد اهداف کشور را اثرگذار عنوان کرد و گفت: تعداد 223 نفر از بانوان مدیر در رده‌های مختلف اداری استان فعالیت می‌کنند.

بزرگی معرفی بانوان مستعد به اداره‌ها و دستگاه‌ها را یکی از وظایف اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان اعلام کرد.

وی با اشاره به برگزاری طرح ویژه دختران روستاهای محروم از تحصیل در مراکز شبانه‌روزی استان، یادآور شد: بسته‌های آموزشی و اعتقادی در طرح مذکور برای دختران روستاهای محروم ارسال می‌شود.

* ایجاد درمانگاه «سلامت خانواده» در گیلان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان بر حفظ بنیان خانواده تاکید کرد و افزود: مدرسان در رشته‌های پزشکی، روانشناسی و احکام برای فعالیت مشاوره‌ای در دستگاه‌های اجرایی استان آموزش می‌بینند.

وی با اشاره به ایجاد درمانگاه «سلامت خانواده» در گیلان، بیان کرد: افرادی که در سال‌های نخست زندگی مشترک خود با مشکل مواجه می‌شوند، در درمانگاه‌های مذکور توسط 3 مشاور روحانی، پزشک و روانشناس یاری و مشاوره می‌شوند.

انتهای پیام/84001/ق20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول