اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشخص شد

وضعیت مطلوب کهگیلویه و بویراحمد در شاخص‌های سلامت

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با ارائه گزارشی از وضعیت سلامت در این استان گفت: به جز در شاخص‌های میزان مرگ و میر مادران، شیوع کم‌وزنی و بیماران اعصاب و روان در سایر شاخص‌ها وضعیت مطلوبی نسبت به آمارهای کشوری داریم.

وضعیت مطلوب کهگیلویه و بویراحمد در شاخص‌های سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پیش از ظهر امروز نشست شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با چهار دستور کار بررسی وضعیت شاخص‌های عدالت در سلامت، ریختن فاضلاب به رودخانه بشار، بررسی وضعیت بهداشتی نانوایی‌ها و بررسی شاخص‌ها و وضعیت بهداشتی در شهرستان بهمئی برگزار شد.

در این نشست که در سالن شماره دو استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، ابتدا سید حسام‌الدین نبوی‌زاده با مرور مصوبات شورای سلامت در جلسات قبل و ارائه گزارشی از پیگیری‌های انجام شده در این زمینه، اظهار داشت: آگاهی مردم و جوانان از بیماری ایدز و راه‌های انتقال آن یکی از مسائل مهم حوزه سلامت این استان است که باید رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کهگیلویه و بویراحمد در شاخص‌هایی چون مرگ و میر مادران و نوزادان، بیماران سرطانی، میزان دسترسی مردم به آب آشامیدنی، خودکشی‌ها و درصد تغذیه نوزادان با شیر مادر افزود: به طور کلی در بسیاری از شاخص‌های سلامت فاصله‌ای با میانگین کشوری نداریم.

نبوی‌زاده در زمینه موضوع حساس ریختن فاضلاب بخشی از شهر یاسوج به رودخانه بشار با بیان پیگیری این موضوع از سوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:‌ در قسمت سر رود جنوبی شهر یاسوج یعنی مناطق اکبرآباد و بیمارستان امام سجاد (ع) با بررسی‌های فنی انجام شده امکان اتصال فاضلاب به خط انتقال اصلی فاضلاب شهر یاسوج وجود ندارد و مشاور این طرح در حال طراحی جدید برای سیستم فاضلاب این مناطق از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اعلام آماری در خصوص برخی شاخص‌های سلامت در این استان ادامه داد: به جز در میزان مرگ و میر مادران باردار، شیوع کم‌وزنی و بیماران اعصاب و روان در سایر شاخص‌ها وضعیت مطلوبی نسبت به آمارهای کشوری داریم. 

این متولی حوزه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شاخص‌هایی چون دسترسی مردم به آب سالم، تغذیه با شیر مادر، مرگ و میر نوزادان وضعیت مطلوبی داریم.

به گزارش فارس در موضوعات دستور کار این نشست از جمله وضعیت فاضلاب شهر یاسوج، آب‌ آشامیدنی سالم و دسترسی مردم به این آب‌ها، مشکلات نانوایی‌ها و بررسی شاخص‌های سلامت در بهمئی همه اعضای شورای سلامت به تبادل‌نظر پرداختند. 

انتهای پیام/82005/ق20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول