اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قلعه‌گنج:

سگ‌های ولگرد سلامت مردم قلعه‌گنج را تهدید می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار قلعه‌گنج گفت: سگ‌های ولگرد عامل اصلی حمله و گزش به انسان در شهرستان قلعه‌گنج است که مواردی از این حمله‌ها بدون انتقال بیماری سبب مرگ اطفال و افراد می‌شود.

سگ‌های ولگرد سلامت مردم قلعه‌گنج را تهدید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، ایوب فلاحی عصر امروز در جلسه شورای سلامت کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد این شهرستان اظهار داشت: سلامت مهم‌ترین عامل پایداری هر زندگی است و اگر سلامت یک جامعه و خانواده تأمین شود، بسیاری از مشکلات اجتماعی و امنیتی برطرف می‌شود.

وی افزود: یکی از عوامل برهم زننده این سلامت سگ‌های ولگرد هستند که چون قبلا در زمینه اتلاف آنها اهمال شده در این شهرستان جمعیت آنها افزایش یافته و سبب بروز بیماری‌های خطرناک مشترک شده‌اند.

فلاحی تصریح کرد: با توجه به اینکه نعمت سلامت از نعمت‌های فردی هر شهروندی است و در این راستا احادیث و روایات زیادی وجود دارد این مورد در شهرستان ما مورد تهدید قرار گرفته است که مهم‌ترین معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد، شیوع بیماری‌های مشترک و قابل انتقال بین حیوان و انسان است.

وی خاطرنشان کرد: سگ‌های ولگرد عامل اصلی حمله و گازگرفتگی به انسان در شهرستان قلعه‌گنج بوده است که مواردی از این حمله‌ها بدون انتقال بیماری سبب مرگ اطفال و افراد می‌شود و اعضای کارگروه با هماهنگی یکدیگر با انجام وظایف محوله خود نسبت به حذف آنها طبق ضوابط اقدام می‌کنند.

اسدالله احمدی‌کهن‌علی مدیر مرکز بهداشت و درمان قلعه‌گنج نیز گفت: تاکنون بیش از 180 مورد حیوان گزیدگی در روستاها و شهر به این مرکز گزارش شده و این مورد یک هشدار جدی است و باید مسئله سگ‌های ولگرد را سریعا کنترل کرد.

وی افزود: هاری از جمله بیماری‌های نادری است که صد درصد کشندگی دارد و این موضوع اهمیت پیشگیری از این بیماری به ویژه واکسیناسیون و اتلاف سگ‌های ولگرد را چند برابر می‌کند.

انتهای پیام/80004/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول