اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فرگ داراب قرار دارد

آبشارهای فدامی از زیباترین آبشارهای ایران

خبرگزاری فارس: در 380 کیلومتری شیراز و در منطقه گرم و خشک بخش فرگ داراب و در آخرین نقطه جنوب شرقی استان فارس در مسیر بندرعباس آبشارهای زیبای فدامی چشم‌نوازی می‌کنند.

آبشارهای فدامی از زیباترین آبشارهای ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب عرض آبشار شیرین فدامی که روزگاری به 800 متر می‌رسید و عریض‌ترین آبشار طبیعی ایران محسوب می‌شد به دلیل خشکسالی و استفاده بی‌رویه کشاورزان بالادست اکنون به 200 متر رسیده است.

راه دسترسی آبشار خاکی است که در سال‌های اخیر به همت شهرداری فدامی تسطیح و موجب شده در فصل بهار و به ویژه ایام نوروز مشتاقان بسیاری را به سمت خود بکشاند به‌طوری که در نوروز 91 بیش از 30 هزار نفر از مسافران نوروزی از این آبشارها دیدن کردند.

ارتفاع آبشار شیرین بین 12 تا 20 متر و ارتفاع آن از سطح دریا 900 متر است و بارش نزولات الهی در این منطقه به صورت باران و حداکثر 220 میلی‌متر در سال است.

رودخانه دائمی ایجاد شده از آبشارهای فدامی حدود 2 هزار هکتار از نخلستان‌های پایین دست را آبیاری می‌کند.

یکی از وی‍ژگی‌های آبشار فدامی وجود چهار نوع آب شور و شیرین و سرد و گرم است که در فاصله 20 متری آبشار شیرین با یکدیگر مخلوط می‌شوند و استخر طبیعی زیبایی با آبی شفاف را برای بازدیدکنندگان پدید می‌آورند.

ساکنان محلی و بازدیدکنندگان از آبشارهای فدامی در استخرهای طبیعی ایجاد شده از آب این آبشارها شنا و لحظات خوشی را در کنار خانواده سپری می‌کنند.

ارتفاع آبشار شور فدامی که در بالادست آبشار شیرین واقع شده، 10 تا 15 متر است و برای بازدید از آن باید حدود یک کیلومتر راه را پیاده طی کرد.

سرچشمه آبشار شور فدامی در 500 متری آن است و وجود نخل‌های خودرو در کنار آبشار شور به زیبایی آن افزوده است.

سرچشمه آبشار شیرین فدامی در یک کیلومتری آن است که از دل کوه بیرون آمده و علاوه بر آبشار، آب آشامیدنی ساکنان شهر فدامی و روستاهای مرز morz و بستانbostan را تامین می‌کند .

آبشارهای شور و شیرین فدامی در هشت کیلومتری شمال غربی شهر فدامی و در فاصله 135 کیلومتری جنوب شرقی شهر داراب واقع شده است.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول