اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد

ثبت ملی آبشار کبودوال و شیرآباد به عنوان میراث طبیعی گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: در تلاش هستیم در آینده‌ای نزدیک این آبشار کبودوال و شیرآباد را به عنوان میراث طبیعی گلستان به ثبت ملی برسانیم.

ثبت ملی آبشار کبودوال و شیرآباد به عنوان میراث طبیعی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی با اشاره به حوادث غیرمترقبه اخیر در استان و آسیب‌های وارده به این تفرجگاه‌ها اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی، تفرجگاه‌های کبودوال و شیرآباد تا پایان سال ساماندهی خواهند شد.

 

وی تصریح کرد: راه دسترسی به آبشار کبودوال و شیرآباد با هماهنگی و همکاری، فرمانداری و شهرداری، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و ستاد حوادث غیرمترقبه استان، ساماندهی شده و مسیرهای جدید نیز در این جاذبه‌های طبیعی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان با ذکر اینکه آبشار کبودوال و شیرآباد، از جاذبه‌های مطرح استان هستند خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم در آینده‌ای نزدیک این دو اثر طبیعی را به عنوان میراث طبیعی استان به ثبت ملی برسانیم.

عباسی همچنین افزود: در راستای ساماندهی آبشار کبودوال مبلغ 3 میلیارد ریال از اعتبارات استانی مصوب شده که یک میلیارد و 500 میلیون ریال آن از اعتبارات ستاد حوادث غیرمترقبه استان است و در صورت تخصیص اعتبارات ساماندهی خواهد شد.

وی همچنین اعتبار مصوب ساماندهی تفرجگاه شیرآباد را 3 میلیارد و 700 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از این اعتبار استانی و یک میلیارد و 200 میلیون ریال آن از اعتبارات ملی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان در پایان اظهار امیدواری کرد با ساماندهی این تفرجگاه‌ها، بتوان خدمات مطلوب و شایسته‌ای را به مسافران و گردشگران ارائه داد.

انتهای پیام/2307/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول