اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

سند سلامت روان استان بوشهر تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سند سلامت روان استان بوشهر در حال تهیه و تنظیم است.

سند سلامت روان استان بوشهر تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالمحمد خواجه‌ئیان ظهر امروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر با بیان اینکه تدوین سند سلامت روان مردم استان امری حیاتی و مهم است گفت: بیش از 14 درصد بیماری‌ها را بیماری‌های روانی تشکیل می‌دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر تاکید کرد: باید در مورد بیماری‌های روانی بیشتر سرمایه‌گذاری شود و تدوین سند سلامت روان مردم استان یکی از این راهکارهاست.

خواجه‌ئیان بر تشکیل کمیته تخصصی بررسی بیماری‌های روانی تاکید کرد و افزود: تا سال 1392 بررسی بیماران روانی باید عملیاتی شود و راهکارهای لازم برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده باید ارائه شود.

وی همکاری اعضای کارگروه سلامت برای تدوین سند روان یک ضرورت دانست و تصریح کرد: بر اساس گزارش‌هایی که ارسال می‌شود وجود ناهنجاری‌های عصبی و اجتماعی در خانواده‌ها به عنوان یک معضل تلقی می‌شود که تدوین سند روانی می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات روانی جامعه باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه بحث اختلالات روانی در خانم‌ها افزایش یافته است، افزود: یکی از چالش‌های فراروی آینده جامعه همین موضوع است که باید پیش‌گیری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز تاثیر آلودگی‌ها بر سلامتی استان برشمرد و افزود: خیلی از عوامل تهدیدکننده سلامت انسان در محیط زیست وجود دارد که لازم است این مهم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

سیداصغر مطهری بر مشارکت خیرین در امر طرح‌هایی که به سلامتی انسان منجر می‌شود، تاکید کرد و افزود: مشارکت خیرین در امر ساخت کشتارگاه بهتر از ساخت مراکز درمانی خیرین است چرا که ساخت آن می‌تواند از بسیاری از بیماری‌ها پیش‌گیری کند.

انتهای پیام/66006/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول