اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم:

3 هزار دانش‌آموز قمی فاقد شناسنامه سلامت هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: 3 هزار دانش‌آموز بدون شناسنامه سلامت هستند که با اجرای برنامه‌ای در آینده‌ای نزدیک برای آنها شناسنامه سلامت صادر می‌شود.

3 هزار دانش‌آموز قمی فاقد شناسنامه سلامت هستند

هادی هدایتی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به صدور شناسنامه سلامت برای دانش‌آموزان اظهار کرد: اکنون 3 هزار دانش‌آموز بدون شناسنامه سلامت داریم که بر اساس برنامه زمان‌بندی شده تمام دانش‌آموزان فاقد شناسنامه سلامت در بهمن ماه شناسنامه‌دار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان موظف هستند در زمان تعیین شده برای تکمیل شناسنامه سلامت خود به پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند.

رئیس اداره سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان داشت: بخشی از کارهای تکمیل شناسنامه سلامت از سوی مربیان بهداشت انجام می‌شود که شامل تعیین قد، وزن، بینایی‌سنجی و بررسی سوء تغذیه است.

وی عنوان داشت: مربیان بهداشت برای صدور شناسنامه سلامت، دهان و دندان دانش‌آموزان را بررسی و معاینه می‌کنند تا مشکل پوسیدگی دندان به عنوان عامل تهدیدکننده سلامت وجود نداشته باشد.

هدایتی‌پور خاطرنشان کرد: معاینات پزشکی در زمینه قلب، ریه و ستون فقرات به عنوان بخشی دیگر از مراحل صدور این شناسنامه در نظر گرفته شده است.

صدور شناسنامه سلامت بر اساس بخشنامه ارسالی به مدارس

وی یادآور شد: بر اساس بخشنامه‌ای که به مدارس ارسال می‌شود دانش‌آموزان با تعیین نوبت قبلی به پایگاه‌های سلامت برای دریافت شناسنامه مراجعه می‌کنند.

رئیس اداره سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: سنجش سلامت دانش‌آموزان پایه اول دبستان از سوی آموزش و پرورش استثنایی و سنجش دانش‌آموزان پایه اول راهنمایی و متوسطه از سوی مرکز بهداشت استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/78003/ج20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول