اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان خبر داد

ژاپن، آلمان و کشورهای حاشیه خلیج فارس بازار هدف فرش زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه عمده صادرات فرش استان به ژاپن، آلمان و کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده است، گفت: در 9 ماه امسال 18 میلیون و 943 هزار و 530 دلار فرش از زنجان صادر شده است.

ژاپن، آلمان و کشورهای حاشیه خلیج فارس بازار هدف فرش زنجان

محسن جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: عمده صادرات فرش استان زنجان به کشورهای ژاپن، آلمان و کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده است.

وی با اشاره به اینکه عمده تولیدات فرش استان زنجان از طریق گمرک تهران به مقصدهای مورد نظر صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: تجار صادرات فرش از این گمرک را راحت‌تر می‌دانند.

*برگزاری جشنواره فروش فرش دستباف در زنجان

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه جشنواره فروش فرش دستباف در استان زنجان برگزار می‌شود، اضافه کرد: این جشنواره از 22 بهمن ماه سال‌جاری تا 22 اسفند ماه در استان دایر است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره فروش فرش دستباف همزمان با چند استان دیگر در استان زنجان نیز آغاز می‌شود، یادآور شد: فروش فرش فقط در فروشگاه‌های منتخب استان صورت می‌گیرد.

*صادرات فرش ابریشم زنجان به کشورهای مختلف

جعفری عمده صادرات فرش‌های دستباف استان زنجان را فرش ابریشم و پشمی برشمرد و افزود: فرش ابریشم در انواع طرح‌ها و سایزهای مختلفی به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرش‌های ابریشمی صادر شده از استان زنجان شامل طرح‌های شاه عباسی، گنبدی، افشار و اسلیمی می‌شود، ادامه داد: طرح‌های ماهی افشار، بید گینه و قلتوق نیز عمده طرح‌های فرش پشمی استان زنجان به شمار می‌روند.

انتهای پیام/73006/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول