اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خبر داد

صادرات 44 هزار تن سیب از آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: امسال 44 هزار تن سیب تولیدی آذربایجان غربی به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات 44 هزار تن سیب از آذربایجان غربی

عبادالله اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان غربی به عنوان قطب تولید سیب کشور محسوب می‌شود که تولیدات سیب این استان به سایر استان‌ها نیز صادر می‌شود.

وی با اشاره به میزان سیب تولید شده در استان، تصریح کرد: امسال یک میلیون و 100 هزار تن سیب در آذربایجان‌غربی تولید شده که از این میزان 44 هزار تن به سایر کشورها صادر شده است.

اکبری با اشاره به میزان تغییرات صادرات سیب از استان در سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، افزود: در سال جاری میزان صادرات سیب از نظر وزن 219 درصد و از نظر ارزش 221 درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با تاکید بر کیفی‌سازی تولیدات، اعلام کرد: برای اینکه بتوانیم در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم لازم است تا کیفیت سیب‌های تولیدی استان را ارتقا دهیم.

این مسئول با بیان اینکه در بازار اندونزی نیز برای سیب تولید استان بازار مناسبی ایجاد شده، اذعان داشت: کشور اندونزی علاقمندی خود را برای خرید کنسانتره از آذربایجان غربی و همچنین سرمایه‌گذاری مشترک با این استان اعلام کرده است.

انتهای پیام/61001/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول