اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای تقویت زیرساخت‌های انرژی آذربایجان‌شرقی صورت می‌گیرد

اجرای 75 کیلومتر خط انتقال گاز محور اهر ـ ورزقان از خط صادراتی ارمنستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی گفت: راه‌اندازی خط انتقال گاز 16 اینچ از خط 30 اینچ محور صادراتی به ارمنستان، به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم عملیاتی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

اجرای 75 کیلومتر خط انتقال گاز محور اهر ـ ورزقان از خط صادراتی ارمنستان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ولی‌الله دینی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران این پروژه اجرایی را از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های اجرایی در چند سال اخیر برشمرد و افزود: مسیریابی و طراحی این پروژه مهم با همکاری مشاوران اجرایی و تلاش شبانه‌روزی کارکنان و متخصصان شرکت گاز استان به پایان رسیده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای منطقه ارسباران خصوصاً کانی‌های مختلف معدنی، صنایع عمده و پوشش جنگلی آن اظهار کرد: پروژه اجرایی بیشترین تاثیر را در تقویت فشار گاز منطقه ارسباران در بر خواهد داشت.

دینی در تشریح مشخصات اجرایی این پروژه اعلام کرد: این پروژه با متراژ شبکه 75 کیلومتر و با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر 450 میلیارد ریال در دست اجرا است.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه علاوه بر تامین گاز نیروگاه هریس امکان تقویت جریان و جلوگیری از افت فشار گاز در شهرستان‌های اهر، ورزقان، کلیبر و هوراند خصوصاً صنایع عمده‌ای نظیر مس سونگون و سایر معادن منطقه ارسباران فراهم خواهد شد.

دینی درخصوص ویژگی‌های بارز پروژه اجرایی بهره‌گیری از تکنیک مهندسی ارزش در طراحی دانست و خاطرنشان کرد: در بکارگیری این تکنیک پس از طراحی پروژه، مراحل اجرایی مورد ارزیابی مجدد قرار می‌گیرند تا با کاهش هزینه‌ها، از مناسب‌ترین شیوه استفاده کرد که خوشبختانه با برگزاری جلسات مدون، بهره‌گیری از نظرات متخصصان امر و بازدیدهای محلی، مقرون به صرفه‌‌ین روش‌های اجرایی در این پروژه اتخاذ شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی یادآور شد: مهم‌‌ترین چالش‌های پیش رو در اجرای این پروژه مهم در حوزه گاز استان، تامین اعتبار و سخت گذر بودن مسیر اجرای پروژه  است که با تکیه بر توانمندی و تخصص بالای کارکنان خدوم شرکت گاز استان و تخصیص بودجه‌های لازم امکان اجرای این پروژه مهم و اساسی در کمترین زمان ممکن فراهم شود.

انتهای پیام/60002/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول