اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه گذشته صورت گرفت

رشد 70 درصدی ارزش صادرات کالا در گمرک استان قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک استان قم گفت: در 9 ماه گذشته میزان صادرات در استان قم 84 درصد افزایش وزن و 70 درصد رشد از نظر ارزش داشته است.

رشد 70 درصدی ارزش صادرات کالا در گمرک استان قم

احمد ذاکری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های اداره کل گمرکات استان قم و کسب درآمد طی 9 ماه گذشته گفت: کل درآمد گمرکی استان قم در مدت یاد شده به 175 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: از مجموع کل درآمد کسب شده در این مدت درآمد استانی مبلغ 697 میلیون تومان بوده که با پنج درصد مالیات بر ارزش افزوده و سایر عوارض مبلغ 25 میلیارد تومان وصول شده است.

مدیرکل گمرک استان قم ادامه داد: طی 9 ماه گذشته 52 هزار تن انواع کالا از قبیل کتاب، فرش دستباف، مصنوعات فلزی، کفش و دمپایی، نوشابه، سوهان و شیرینی، مصنوعات شیشه‌ای، لوازم و ماشین‌آلات صنعتی و مکانیکی، مواد و مصنوعات پلاستیکی، گرانول PVC، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های خوراکی به دیگر کشورها صادر شده است.

ذاکری تصریح کرد: ارزش صادرات فرآورده‌های خوراکی، البسه، غلات و میوه که به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، ترکمنستان، ترکیه، ارمنستان، تاجیکستان انجام شده است بالغ بر 138 میلیون و 820 هزار دلار بوده است که از لحاظ وزن 84 درصد و از نظر ارزش 70 درصد رشد داشته است.

 

 

** ترخیص بیش از 9 هزار دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان

مدیرکل گمرک استان قم در ادامه به واردات انجام شده در گمرک استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: در مدت ذکر شده 60 هزار و 550 تن کالا به ارزش 307 میلیون دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شده است که از لحاظ وزن 12 درصد رشد و از لحاظ ارزش 30 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: همچنین در این مدت 9 هزار و 400 دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان ترخیص شده است.

ذاکری خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده 73 هزار تن کالا به ارزش 663 میلیون و 400 هزار دلار از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شده است.

وی بیان داشت: 956 بسته به وزن 2 هزار و 637 کیلوگرم در 9 ماهه نخست سال جاری از کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، امارات، آلمان، عراق و ... به عنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی وارد شده است.

مدیرکل گمرک استان قم افزود: همچنین در مدت یاد شده تعداد 187 فقره پرونده قاچاق به ارزش 25 هزار و 795 میلیون ریال در گمرک استان قم تشکیل شده است که 115 فقره پرونده مربوط به پرونده‌های بالای 10 میلیون ریال و 72 فقره پرونده مربوط به پرونده‌های زیر 10 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/78007/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول