اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

صادرات غیرنفتی کشور را از بن‌بست تحریم نجات می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: کشور ما تنها با تکیه بر تولید داخلی و صادرات غیرنفتی می‌تواند تحریم‌های فلج‌کننده و به اصطلاح هوشمندانه دشمن را دور زده و بر قله اقتصاد شکوفا بنشیند.

صادرات غیرنفتی کشور را از بن‌بست تحریم نجات می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرمؤذن عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات صادرکنندگان واحدهای تولیدی و صنعتی در اردبیل اظهار داشت: ما بر این اصل اعتقاد راسخ داریم که اقتصاد شکوفا در سایه توجه به تولید کیفی و صادرات‌محور به دست می‌آید چرا که دشمن بر روی این دو اصل هدف‌گذاری خود را انجام داده تا بتواند با فلج کردن این دو حوزه اقتصاد ایران را در منجلاب تهدید و توطئه قرار دهد.

وی تصریح کرد:‌ در این بین باید کارها را مدبرانه به پیش ببریم و اجازه ندهیم رکود و نابسامانی بر عرصه تولید و صادرات ما سایه بیفکند.

پیرمؤذن ضرورت حذف نظام بروکراسی در امر تولید و صادرات و همچنین قوانین دست و پا گیر را یادآور شد و خاطر نشان کرد: اعطای مشوق برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان می‌تواند محرک توسعه، پیشرفت و صادرات باشد.

این مسئول با انتقاد از برخی مسئولان بانکی در صدور بخشنامه‌های بی‌محتوا و خارج از ضابطه و قوانین خاص در امر تولید اضافه کرد: بانک مرکزی هر روز با صدور بخشنامه‌های جدید دست و پای صنعت، تولید و صادرات را می‌بندد و اجازه نمی‌دهد در این حوزه یک تحول و پویایی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی توجه به صادرات یک اصل مهم به شمار می‌رود، بیان کرد: البته صادرات مناسب با تولید با کیفیت قابل تحقق است و ما انتظار داریم در مسیر حرکتی این دو حوزه موانع دست و پا‌ گیر برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: در نشست اخیر با رئیس قوه قضاییه خواستار برچیده شدن این ضوابط و مقررات بسیار شکننده و معضل‌آفرین شدیم که رئیس قوه قضاییه و مسئولان ارشد این قوه قول دادند با نظارت و توجه به مقابله با برخی آسیب‌ها در این حوزه به روان‌سازی قوانین نیز کمک کنند.

پیرمؤذن گفت: استان اردبیل نیز از موقعیت خاص صادراتی برای کشورهای آسیای میانه و قفقاز برخوردار است و مسئولان استانی و کشوری باید برای استفاده مطلوب از این موقعیت ویژه شرایط لازم را برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی به ویژه در حوزه صادرات فراهم آورند.

وی افزود: صادرات در تقویت تولید داخلی، پویایی و پیشرفت اقتصاد یک منطقه سهم ارزنده‌ای داشته و از جایگاهی بی‌بدیل برخوردار است.

انتهای پیام/62001/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول