اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی:

یک میلیون تن صادرات از آذربایجان غربی انجام گرفت

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: یک میلیون تن صادرات از آذربایجان غربی در 9 ماه سال جاری انجام گرفت به طوری که در شاخص وزن و ارزش با افزایش روبه‌رو است.

یک میلیون تن صادرات از آذربایجان غربی انجام گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، میرهاشم سید احمدی ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که در سالن اجتماعات مهدی باکری معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی برپا شد اظهار داشت: با لحاظ آمار سال جاری و سال گذشته این نتیجه به دست می‌آید میزان انجام صادرات در شاخص وزن 29 درصد و در شاخص ارزش با 42 درصد افزایش مواجه است.

وی به رتبه‌بندی میزان انجام صادرات در آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: گمرک تمرچین رتبه نخست، گمرک ارومیه رتبه دوم، گمرک بازرگان رتبه سوم، بازارچه کیله سردشت رتبه چهارم را در ارتباط با صادرات از آن خود کرده به طوری که این آمار نشان می‌دهد در سردشت ظرفیت‌های زیادی برای فعالیت در این ارتباط وجود دارد.

سیداحمدی اضافه کرد: 92 درصد حجم صادرات از گمرکات، هفت درصد صادرات از بازارچه‌های مرزی و یک درصد نیز به صورت تجارت چمدانی انجام گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه در ارتباط با کالاها و اقلام صادراتی استان میوه‌های خوراکی مانند سیب و انگور رتبه نخست را از آن خود کرده اضافه کرد: رتبه دوم صادرات به فرآورده‌های خوراکی، رتبه سوم نیز به صادرات سیمان مربوط می‌شود.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی در ارتباط با کشورهای مقصد صادرات استان، ابراز داشت: حجم زیادی از محصولات استان به ترتیب اولویت به کشورهای عراق، ترکیه، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان صادر می‌شود به طوری که در مجموع 49 کشور کالاهای استان ما را وارد می‌کنند.

وی بیان کرد: هم‌مرزی استان با سه کشور اعم از عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان فرصت بی‌بدیلی در اختیار ما قرار داده که باید از این ظرفیت به طور مطلوب استفاده کرد چرا که در بخش‌های مختلف اعم از اقتصاد، صنعت و فرهنگ تاثیر زیادی دارد.

انتهای پیام/61002/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول