اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی:

صادرات مرغ از متضرر شدن مرغداران جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر تولیدکننده در قیمت مرغ و تخم‌مرغ متضرر می‌شود لذا باید با پیگیری صادرات و توافق‌نامه‌هایی که در این راستا تنظیم می‌شود از ضرر مرغداران جلوگیری کرد.

صادرات مرغ از متضرر شدن مرغداران جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد طباطبایی ظهر امروز در نشست خبری در سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی اظهار کرد: جهاد کشاورزی در تمام زیربخش‌های کشاورزی طرح داشته است و در حال حاضر 57 مرغداری گوشتی که یک میلیون و 600 هزار قطعه ظرفیت جدید برای خراسان‌رضوی ایجاد می‌کند، وجود دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی افزود: 11 واحد مرغداری تخم‌گذار با ظرفیت 600 هزار قطعه در خراسان‌رضوی وجود دارد و پرورش گاو شیری و گوسفند پرواربندی با تکمیل زنجیره تولید در صنایع تبدیلی برای ارائه مازاد تولید در بازار از برنامه‌های جهاد کشاورزی است.

وی خاطر نشان کرد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای از برنامه‌های بزرگ جهاد کشاورزی بوده که تاکنون 69 واحد احداث گلخانه و توزیع سبزی و صیفی‌جات مصوب شده و برای توسعه باغ‌ها نیز 433 باغ راه‌اندازی شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی یادآور شد: دشت‌های ممنوعه کم آب باید برای واحدهای تولید قارچ و گلخانه استفاده شود.

طباطبایی با اشاره به مرغداری‌های استان گفت: در زمینه مرغداری‌ها از نظر ملی و بانک کشاورزی مدت سه سال بود که مجوز توسعه داده نمی‌شد اما در حال حاضر از محل طرح توسعه کشاورزی برای گسترش آنها اقدام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت و توانمندی‌های خوبی در دام و طیور خراسان‌رضوی وجود دارد که برای جمعیت شش میلیونی خراسان‌رضوی و جمعیت 20 میلیونی زائران مناسب است و مازاد تولید را می‌توان صادر کرد.

مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی در ارتباط با بالا بودن قیمت تولید و متضرر شدن مرغداران اظهار کرد: جهاد کشاورزی این عقیده را دارد که در حال حاضر تولیدکننده در قیمت مرغ و تخم‌مرغ متضرر می‌شود و با پیگیری صادرات و توافق‌نامه‌هایی که در این راستا تنظیم می‌شود با اولویت تامین بازار داخل سبب متعادل شدن قیمت‌ها شود تا بتوان از ضرر مرغداران جلوگیری کرد.

طباطبایی تاکید کرد: با متضرر شدن مرغداران دیگر جوجه‌ریزی انجام نمی‌شود و در آینده مشکل تامین به وجود می‌آید، در نتیجه شرکت پشتیبانی دام باید به خرید مازاد اقدام کند تا در فصل مورد نیاز این مازاد تولید را وارد بازار کند.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی یادآور شد: در حال حاضر علوفه، ذرت، سویا و جو در اختیار شرکت پشتیبانی است.

انتهای پیام/70019/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول