اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تایباد خبر داد

رشد 30 درصدی صادرات کالا از گمرک دوغارون

خبرگزاری فارس: فرماندار تایباد از رشد 30 درصدی صادرات در هشت ماهه سال 91 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

رشد 30 درصدی صادرات کالا از گمرک دوغارون

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌ رضوی، محمدعارف عارفی در حاشیه بازدید از گمرک بین‌المللی دوغارون در شهرستان تایباد اظهار کرد: این گمرک به دلیل مجاورت با مرز افغانستان دارای استعدادها و ظرفیت‌های فراوانی در زمینه صادرات و ترانزیت کالا بوده و سهم مهمی در صادرات استان خراسان‌رضوی دارد.

وی با اشاره به نقش مؤثر مناطق مرزی و گمرک در رشد اقتصادی شهرستان، افزود: برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های گمرک علاوه بر رونق اقتصادی کشور سبب توانمندی مرزنشینان شده و تأثیر بسزایی نیز در کاهش میزان قاچاق کالا داشته و ارتقای سطح تولید ملی را نیز در پی دارد.

فرماندار تایباد فراهم‌ کردن تسهیلات لازم در بخش حمل‌و نقل و کاهش مشکلات ترافیکی محورهای منتهی به گمرک بین‌المللی دوغارون را موجب افزایش شتاب توسعه تجاری عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی و رفع مشکلات ترافیکی علاوه بر کاهش تلفات انسانی در محورهای منتهی به گمرک دوغارون تایباد، صادرات و ترانزیت کالا را افزایش داده و رونق بیش از پیش اقتصادی را در این نقطه مرزی در پی دارد.

عارفی تاکید کرد: گمرک دو غارون به لحاظ موقعیت مهم استراتژیکی و همجواری با کشور افغانستان کانال ارتباطی و مسیر ترانزیتی غرب به شرق بوده و بستر مناسبی برای تجارت، صادرات و واردات و ترانزیت کالا و مسافر در شرق کشور است.

امید جهان‌خواه، رئیس گمرک دوغارون نیز حجم صادرات از این گمرک را 61 میلیون و 766 هزار و 590 تن ذکر کرد و ارزش دلاری این مقدار را 242 میلیون و 878 هزار و 10 دلار عنوان کرد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته 24 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی همچنین سهم گمرک دوغارون از صادرات استان خراسان رضوی را 42 درصد وزنی و 24 درصد ارزشی عنوان کرد.

انتهای پیام/70003/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول