اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی اعلام کرد

سیب در رتبه دوم کالای صادراتی آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: سیب تولیدی آذربایجان‌غربی رتبه دوم کالاهای صادراتی این استان را به خود اختصاص داد.

سیب در رتبه دوم کالای صادراتی آذربایجان‌غربی

میرهاشم سیداحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در 9 ماه گذشته سال جاری 44 هزار و 499 تن انواع سیب تولیدی آذربایجان غربی به ارزش بیش از 35 میلیون دلار از گمرکات آذربایجان‌غربی صادر شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با اشاره به میزان افزایش یا کاهش صادرات سیب در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، افزود: میزان صادرات سیب استان در سال جاری از نظر وزن 219 درصد و از نظر ارزش دلاری 221 درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه در 9 ماه سال جاری میانگین درآمد گمرکات آذربایجان غربی یک درصد افزایش داشته است، اعلام کرد: در 9 ماه سال جاری درآمد گمرک بازرگان بیش از 944 میلیون ریال است در حالی که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از یک هزار و 20 میلیارد ریال بود.

این مسئول با بیان اینکه درآمد گمرک بازرگان در 9 ماه سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش داشته است، خاطر نشان کرد: در این مدت علاوه بر گمرک بازرگان در گمرک‌های خوی و سردشت نیز با کاهش درآمد مواجه هستیم.

سیداحمدی با اشاره به کاهش 17 درصدی درآمد گمرک خوی و 20 درصدی درآمد گمرک سردشت، بیان داشت: میزان درآمد گمرک خوی در 9 ماه سال جاری 51 هزار و 311 میلیون ریال است و این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته 62 هزار و 20 میلیون ریال گزارش شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی میزان درآمد گمرک سردشت در 9 ماه سال جاری را 161 میلیون ریال عنوان کرد و متذکر شد: درآمد این گمرک در مدت زمان مشابه سال گذشته 201 میلیون ریال بود.

وی ادامه داد: در 9 ماه سال جاری بیشترین کاهش درآمد گمرکات آذربایجان‌غربی در بین گمرکاتی که کاهش درآمد داشته‌اند مربوط به گمرک سردشت با کاهش 20 درصدی است.

این مسئول به بیشترین افزایش درآمد گمرکات آذربایجان‌غربی نیز اشاره کرد و ادامه داد: افزایش درآمد 756 درصدی گمرک پیرانشهر سبب افزایش میانگین درآمد گمرکات آذربایجان‌غربی شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی در مقایسه درآمد گمرک پیرانشهر در 9 ماه سال جاری با مدت زمان مشابه سال گذشته، اذعان داشت: درآمد این گمرک در 9 ماه سال جاری 12 هزار و 367 میلیون ریال و در مدت زمان مشابه سال گذشته یک هزار و 444 میلیون ریال است.

انتهای پیام/61010/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول