اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست گمرکات خراسان‌جنوبی خبر داد

تشکیل 4 هزار اظهارنامه صادراتی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: سرپرست گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: در هشت ماهه امسال تعداد 4 هزار و 102 اظهارنامه صادراتی در خراسان جنوبی تشکیل شده است.

تشکیل 4 هزار اظهارنامه صادراتی در خراسان‌جنوبی

محمدعلی خاشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرکات مستقر در بازارچه‌های مرزی گلوورده، یزدان، ماهیرود و دوکوهانه در هشت ماهه امسال اظهار کرد: در این مدت 4 هزار و 102 اظهارنامه صادراتی به ارزش 115 میلیون و 329 هزار و 153 دلار و به وزن 261 هزار تن تشکیل شده است.

وی افزود: تشکیل این میزان اظهارنامه صادراتی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر تعداد دو درصد و از نظر ارزش هشت درصد رشد را نشان می‌دهد اما از نظر وزن 19 درصد کاهش یافته است.

سرپرست گمرکات خراسان‌جنوبی ادامه داد: عمده اقلام صادراتی استان در این مدت شامل حلال‌های صنعتی، رافینت، هوی‌اند، موکت، سیمان، کاشی و سرامیک، لوله خرطومی و برخی اقلام خوراکی مجاز بوده است.

خاشی به صادرات ماده 210 (کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرکات استان) اشاره کرد و افزود: تعداد پروانه ارائه شده 4 هزار و 728 فقره به ارزش 136 میلیون و 499 هزار و 167 دلار و با وزن بیش از 119 هزار تن بوده است.

وی عمده اقلام خروجی ماده 210 را شامل انواع مشتقات نفتی، تراکتور، کاشی و سرامیک، موکت، لاستیک، انواع کودهای شیمیایی و معدنی، سیمان، تجهیزات صنعتی، انواع محصولات پروپیلینی، پی‌وی‌سی و انواع مواد غذایی مجاز اعلام کرد و گفت: عمده این اقلام به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، آلمان و ترکمنستان صادر شده است.

سرپرست گمرکات خراسان‌جنوبی با اشاره به واردات قطعی تصریح کرد: در هشت ماهه سال جاری 30 فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش یک‌میلیون و 292 هزار و 954 دلار و با وزن بیش از یک‌هزار و 100 تن تشکیل شده است و عمده اقلام آن شامل موتورسیکلت، برنج، تخم اسپند، تخم کنجد و شاهدانه بوداده، احشام و ضایعات پلاستیک است.

انتهای پیام/69002/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول