اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد

افزایش صادرات تعاونی مرزنشینان مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مازندران گفت: صادرات تعاونی مرزنشینان مازندران با افزایش مواجه است.

افزایش صادرات تعاونی مرزنشینان مازندران

به گزارش خبرگزای فارس از ساری علی بابایی کارنامی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که در استانداری مازندران برگزار شد، به اهداف فعالیت بخش تعاون پرداخت.

وی با بیان این‌که ایجاد و تأمین شرایط و امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل از فعالیت‌های ذاتی بخش تعاون است، اظهار داشت: با ایجاد تعاونی‌ها، فضای کار برای کسانی که قادر هستند وارد فعالیت‌های اقتصادی شوند ولی ابزار کار برای آن‌ها مهیا نیست، فراهم می‌شود.

بابایی کارنامی‌، پیشگیری از تمرکز ثروت در دست افراد و گروه‌های خاص به منظور تحقق عدالت اجتماعی را از اهداف مهم تعاونی‌ها دانست و ادامه داد: ایجاد تعاونی سبب می‌شود تا دولت از کارفرمایی مطلق خارج شود.

وی افزود: تعاونی گامی است برای قرار گرفتن مدیریت و سرمایه و نیز منافع حاصله در اختیار نیروی کار و تشویق و بهره‌برداری مستقیم حاصل از کار کسانی که فعالیت می‌کنند.

بابایی‌کارنامی با اشاره به این‌که فعالیت تعاونی‌ها سبب می‌شود تا انحصار، احتکار و تورم کاهش یابد، عنوان کرد: هدف از فعالیت گسترده تعاونی‌ها توسعه، تحکیم و مشارکت عمومی است که در بین نیروی کار ایجاد می‌شود.

وی با اعلام این‌که دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان مازندران به فعالیت‌های جمعی و ایجاد تعاونی‌ها روی آورده‌اند، اظهار داشت: اداره کل شیلات مازندران 57 درصد از فعالیت‌های خود را به بخش تعاونی‌ها اختصاص داد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مازندران به فعالیت تعاونی مرزنشینان در مازندران اشاره کرد و گفت: 19 تعاونی مرزنشینان با فعالیت 18 هزار و 520 نفر با سرمایه‌ای بیش از 115 میلیارد ریال در مازندران تشکیل شده است.

وی افزود: در سال‌جاری مجموع صادرات مازندران از طریق تعاونی مرزنشینان با افزایش مواجه بود.

بابایی‌کارنامی عوارض گمرکی را یکی از مشکلات تعاونی مرزنشینان در فرآیند صادرات دانست و خاطر نشان کرد: تعاونی مرزنشینان، پرداخت اعتبار گمرکی را مشکلی در صادرات و واردات تولیدات استانی و نیز تأمین نیازهای مازندران می‌دانند.

انتهای‌پیام/86006/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول