اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماهه امسال انجام شد

صادرات 342 میلیون دلار صادرات کالا از سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در 9 ماهه امسال، 342 میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستان صادر شده است.

صادرات 342 میلیون دلار صادرات کالا از سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، نادر میرشکار پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: در 9 ماهه امسال، 342 میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستان صادر شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این رقم به 400 میلیون دلار برسد.

وی افزود: هدف‌گذاری کل صادرات برای امسال میزان 260 میلیون دلار بود که خوشبختانه در 9 ماهه امسال رقم صادره شده بیش از رقم مقرر شده بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مدت فوق بیش از 139 میلیون دلار از بازارچه‌های میلک، ریمدان، پیشین، کوهک و غیره صادرات کالا داشته‌ایم که عمده این کالاها مصالح ساختمانی بوده است.

وی ادامه داد: حدود 42 میلیون دلار کالا در 9 ماهه امسال از طریق بازارچه‌های مرزی واردات انجام شده است.

میرشکار اضافه کرد: امسال 36 میلیون دلار از طریق واحدهای تولیدی استان صادرات کالا انجام شده است.

وی گفت: سهمیه ارزی مرزنشینان استان در سال‌جاری، حدود 100 میلیون دلار است که 48 میلیون دلار برای مناطق محروم و 52 میلیون دلار برای مرزنشینان سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: کالاهایی از جمله برنج، شکر، روغن، گوشت و دام و غیره که از طریق بازارچه‌های مرزی واردات می‌شوند دارای معافیت مالیاتی 100 درصد هستند.

وی اضافه کرد: طی هماهنگی‌هایی که در اتاق بازرگانی انجام شده قرار است از این برای بهره‌برداری از این ظرفیت و امتیاز زمینه‌های لازم فراهم شود.

میرشکار از ادارات و دستگاه‌های مربوطه خواست: مراحل اداری صادرات کالاها را تسهیل کنند و نگذارند به سبب بروکراسی اداری میزان صادرات از استان کاهش یابد.

انتهای پیام/75004/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول