اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد

صادرات 1،5 میلیارد دلاری صنایع دستی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره آموزش و حمایت از تولید و بازرگانی داخلی معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور گفت: هدف‌گذاری صورت گرفته از سوی دولت برای تحقق صادرات 1،5میلیارد دلاری تا پایان امسال تحقق می‌یابد.

صادرات 1،5 میلیارد دلاری صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کامران سبزه میدانی بعد از ظهر امروز در نشست مدیران صنایع‌دستی و هنرمندان اصفهان با اشاره به عملکرد صورت گرفته در حوزه صنایع دستی اظهار کرد: با وجود تمام اقدامات صورت گرفته در این حوزه کشور هنوز در زمینه صادرات صنایع دستی به انجام فعالیت‌های بسیاری نیاز دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 362 رشته و زیرمجموعه صنایع دستی در سطح کشور وجود دارد که 102 مورد از این رشته‌ها در کتاب HS گمرک جمهوری اسلامی ایران آورده شده است.

سرپرست اداره آموزش و حمایت از تولید و بازرگانی داخلی معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور تصریح کرد: طی هشت ماهه نخست امسال صادرات کشور در زمینه صنایع دستی بیش از 700 میلیون دلار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه با افزایش کد رشته‌های صنایع دستی در کتاب HS گمرک جمهوری اسلامی ایران میزان صادرات کشور در این زمینه نیز افزایش قابل توجهی می‌یابد، ادامه داد: بدون شک هدف‌گذاری صورت گرفته از سوی دولت برای تحقق صادرات 1،5میلیارد دلاری تا پایان امسال تحقق می‌یابد.

سبزه میدانی با بیان اینکه معاونت صنایع دستی یک مجموعه حمایتی و حاکمیتی به شمار می‌رود، تاکید کرد: این موضوع سبب بروز مشکلات متعددی در زمینه صادرات صنایع دستی شده است که برطرف شدن این مشکلات در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی با اشاره به ضرورت تغییر و تحولاتی در راستای حضور تولیدکنندگان صنعتی در بازار‌های جهانی افزود: این افراد باید تلاش‌های لازم را در راستای حذف نشدن از بازار‌های جهانی انجام بدهند.

انتهای پیام/63004/ج20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول