اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبادان:

تابعیت از پیامبر اکرم (ص) مهم‌ترین درس مراسم عزاداری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت آبادان گفت: تابعیت از اهل بیت و پیامبر اکرم (ص) مهم‌ترین درس مراسم عزاداری حسینی و نبوی برای مسلمانان است.

تابعیت از پیامبر اکرم (ص) مهم‌ترین درس مراسم عزاداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام مهدی محمدپور در خطبه‌های آدینه نماز جمعه این هفته شهرستان آبادان که در مصلای ثامن‌الائمه این شهر برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین درس این ایام برای ملت مسلمان ایران تابعیت از سیره نبوی و رفتار اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی افزود: پیشه گرفتن تقوای الهی و اطاعت از دستورات اسلامی همه انسان‌ها را به سعادت رسانده و مسلمانان را در راستای ایجاد مدینه فاضله راهنمایی می‌کند.

امام جمعه موقت شهرستان آبادان ادامه داد: تقوای الهی دارای اوصاف زیادی بوده و در قول، رفتار، گفتار و عمل افراد تاثیر گذاشته و آنان را به سوی سعادت دنیوی و اخروی راهنمایی می‌کند.

وی در همین خصوص ادامه داد: همه افراد جامعه با هر وضعیت، پست و مقام باید پیامبر اکرم (ص) را به عنوان الگو و اسوه خود قرار داده و این وجود مقدس و سرسبد عالم را به عنوان راه گشای خود در زندگی قرار دهند.

محمدپور اضافه کرد: یکی از نشانه‌های بارز عشق ورزی به حضرت محمد (ص) برای مسلمانان تابعیت از شیوه و روش زندگی ایشان در همه ابعاد زندگی و جامعه اسلامی است.

وی با تاکید بر این تابعیت گفت: عشق و علاقه مسلمانان باید همراه با تابعیت بوده و علاقه صرف بدون رعایت احکام و دستورات اسلام و نبی اکرم(ص) به تدریج در محبت نیز اثر گذاشته و آن را از بین می‌برد.

امام جمعه موقت شهرستان آبادان ادامه داد: این تابعیت و درس را باید از مراسمات عزاداری حسینی، تکایا، مجالس سخنرانی و تعزیه‌ها آغاز کرده و با گسترش در بین همه ابعاد زندگی اجتماعی افراد و جامعه آنان را هرچه بیشتر به سمت این سعادت راهنمایی کنیم.

وی با اشاره به دیگر مناسبت‌های هفته جاری بیان کرد: روز یکم ربیع‌الاول و هجرت پیامبر از مکه به مدینه از مهم‌ترین حوادث تاریخ اسلام برای تثبیت پایه‌های حکومت اسلامی در جهان بوده است.

محمدپور افزود: بنابراین در حال حاضر همه مسلمانان باید این واقعه مهم تاریخی را سرلوحه کار خود قرار داده و با حفظ بنیان‌های اصلی حکومت پیامبر در رواج فرهنگ و سنن نبوی گام بردارند.

وی ادامه داد: انتصاب مقام معظم رهبری از سوی امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه تهران یکی دیگر از مناسبت‌های مهم پیشرو در تاریخ کشورمان است.

امام جمعه موقت شهرستان آبادان در همین خصوص اضافه کرد: نماز جمعه تاثیر بسزایی در تحول مجموعه‌های مختلف در جامعه داشته و انتخاب فرد شایسته برای این سمت از مهم‌ترین اقدامات در جامعه اسلامی است.

وی در پایان گفت: اعلام مواضع مختلف حکومت و خطراتی که جامعه اسلامی را تهدیدی می‌کند، به وسیله امام جمعه هر منطقه و شهرستان تبیین شده و این مهم رسالت هر امام جمعه را هرچه بیشتر نمودار می‌کند.

انتهای پیام/72002/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول