اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی استان اردبیل خبر داد

انسداد بی‌سوادی در سنین پایین‌تر از 10 سال

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در گروه سنی پایین‌تر از 10 سال انسداد کامل برقرار شده و ما هیچ فرد محروم از سواد را در این گروه سنی شاهد نیستیم.

انسداد بی‌سوادی در سنین پایین‌تر از 10 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عیوض سیف‌الله‌زاده عصر امروز در جلسه کارگروه راهبردی سوادآموزی گرمی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و تلاش‌های انجام شده، سعی کردیم ریشه بی‌سوادی را در سنین هفت تا 10 سال از بین ببریم و در گروه سنی 10 تا 49 سال نیز تنها 9 درصد جمعیت استان از نعمت خواندن و نوشتن بی‌بهره هستند.

وی تصریح کرد: با شناسایی و سوادآموزی بی‌سوادان تا پایان برنامه پنجم توسعه معضل بی‌سوادی در این استان به صورت کامل ریشه‌کن می‌شود.

سیف‌الله‌زاده خاطر نشان کرد: ‌در همین راستا 11 دستگاه دولتی موظف به همکاری با ادارات آموزش و پرورش هستند تا بتوانیم در این زمینه به صورت ریشه‌ای مشکلات را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با یادآوری اینکه از ظرفیت خود خانواده‌ها برای باسواد کردن افراد کم سواد خانواده استفاده می‌کنیم، اضافه کرد: تاکید ما بر آموزش بی‌سوادان و بازمانده‌ها از تحصیل به شیوه فرد به فرد است.

وی به اهمیت و جایگاه سواد در رشد و ارتقای جایگاه کشورمان در سطح ملی و بین‌المللی اشاره کرد و ادامه داد: به فرمان امام (ره) نهضت سوادآموزی فعالیتش را از همان سال‌های نخستین روز پیروزی انقلاب آغاز کرد که این نشان می‌دهد انقلاب اسلامی ایران در این حوزه سرمایه‌گذاری عظیمی را انجام داده است.

در این جلسه فرماندار شهرستان گرمی نیز با بیان فضیلت علم و دانایی، خواستار همکاری ادارات این شهرستان در شناسایی اسمی بی‌سوادان و تقویت و توسعه سوادآموزی در منطقه شد.

محمود علایی با بیان اینکه دین اسلام از گام اول به علم اهمیت داده و مضرات جهل را یادآور شده است، گفت: علم و دانایی می‌تواند کانون تحول در جوامع باشد.

وی از آموزش 300 بی‌سواد توسط 47 آموزشیار در 43 کلاس درس در این شهرستان در سال‌جاری خبر داد.

علایی ضرورت تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت سوادآموزی را یادآور شد و افزود: ما باید این نهضت عظیم را تا ریشه‌کنی این معضل با سرعت و تقویت بیشتر ادامه دهیم.

انتهای پیام/62001/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول