اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سواد‌آموزی استان اردبیل خبر داد

خرید خدمت آموزشیاران سواد‌آموزی

خبرگزاری فارس: معاون نهضت سوا‌د‌آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ما دیگر قصد جذب آموزشیار برای نهضت سواد‌آموزی نداریم بلکه با خرید خدمت، قصد داریم این کار را ادامه دهیم.

خرید خدمت آموزشیاران سواد‌آموزی

عوض سیف‌الله‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: میزان بی‌سوادی در استان اردبیل رو به کاهش بوده و ما حتی آمادگی داریم به صورت گروهی و فردی آموزش‌های سواد‌آموزی را در روستاها و مناطق شهری توسعه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: البته این کار از طریق تشکل‌های غیر‌دولتی، مدیران مدارس و مجتمع‌های آموزشی و برون سپاری مسئولیت آموزشی با اولویت افراد با سواد خانواده به شکل خرید خدمت صورت می‌گیرد و ما قرار است قیمت تمام شده را برای آموزش‌دهندگان پرداخت کنیم.

معاون نهضت سوا‌د‌آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: در مناطق شهری نرخی حدود 350 هزار تومان به ازای آموزش فراگیران پرداخت می‌شود که این رقم در مناطق روستایی حدود 410 هزار تومان است.

سیف‌الله‌زاده گفت: در حقیقت با این اقدام خرید خدمت صورت می‌گیرد و ما هیچ تعهد استخدامی ‌در قبال این خرید خدمت نداریم.

وی یکی از سیاست‌گذاری‌های آموزش و پرورش را در نظام جدید آموزشی توجه به انسداد بی‌سوادی و همچنین پوشش کامل پایه ابتدایی اعلام کرد و بیان داشت: ما حتی آمادگی داریم برای یک دانش‌آموز در مناطق روستایی یک نفر معلم به کار گیریم تا از تحصیل و علم‌آموزی عقب نمانیم.

معاون نهضت سوا‌د‌آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: با درایت مسئولان آموزش و پرورش و اولیای دلسوز انسداد بی‌سوادی در مقطع ابتدایی صورت گرفته و ما مشکل خاصی را در جذب و نگهداری نیروها نداریم.

تعیین تکلیف 1300 آموزشیار نهضت سواد‌آموزی در آموزش و پرورش

سیف‌الله‌زاده همچنین به اهداف دیگر ادغام نهضت در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: استفاده بهینه از امکانات، فضا و تجهیزات آموزش و پرورش همچنین غنا‌بخشی به منابع انسانی و وارد کردن نیروی جوان با نشاط از مهم‌ترین اهداف و سیاست‌گذاری‌هاست، به طوری که با این ادغام با درایت وزیر اندیشمند 42 هزار آموزشیار نهضت سواد‌آموزی تعیین تکلیف شده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: در همین راستا در استان اردبیل نیز از یک هزار و 300 آموزشیار نهضت سواد‌آموزی که در حال ساماندهی هستند 280 نفر مشغول به کار شدند و مراحل استخدام بقیه نیروها نیز در حال انجام است.

معاون نهضت سوا‌د‌آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: با جذب این نیروها نه تنها در منابع مالی و انسانی صرفه‌جویی شده است، بلکه شاهد ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی به شکل همه‌جانبه هستیم.

سیف‌الله‌زاده عنوان کرد: به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری و ادغام صورت گرفته آموزش و پرورش مکلف شده تا پایان برنامه پنجم به بی‌سوادی در این کشور پایان داده و برای همیشه ریشه آن را بخشکاند.

وی با قدردانی از حمایت ائمه جمعه و جماعات استان در تبیین موضوع سواد‌آموزی و جایگاه ارزشمند آن و همچنین ورود مناسب صدا و سیما و دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه نیز ابراز داشت: با دستور استاندار اردبیل کلیه فرمانداران و بخشداران موظف هستند با تشکیل ستاد راهبردی به صورت منطقه‌ای و محلی مشکلات نهضت سواد‌آموزی را برطرف کنند که در این زمینه از همدلی بخشداران،‌ دهیاران و شوراهای اسلامی ‌در روستاها قدردانی می‌کنیم.

سیف‌الله‌زاده به ادغام نهضت سواد‌آموزی در آموزش و پرورش به عنوان یک حرکت مثبت و سازنده اشاره کرد و یادآور شد: یکی از اولویت‌های این ادغام بحث ساماندهی نیروی انسانی و استخدام آموزشیاران در آموزش و پرورش بود که عده‌ای از همکاران شاغل در نهضت از این فرصت استفاده کرده و جذب آموزش و پرورش شدند.

این مسئول تاکید کرد: این نیروها بر اساس اولویت‌بندی و آزمونی که در آن شرکت کرده‌اند، به عنوان نیروهای توانمند و با نشاط وارد آموزش و پرورش شده و سعی کردیم نسبت به تعیین تکلیف آنها نیز اقدام لازم را داشته باشیم.

معاون نهضت سوا‌د‌آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان گفت‌‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: پیش‌بینی می‌کنیم آخرین گروه آموزشیاران نیز در سال‌های آینده به تناسب نیاز آموزش و پرورش استخدام رسمی ‌شده و در این زمینه دغدغه‌های آنها نیز برطرف شود.

انتهای پیام/62005/ب30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول