اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین:

عدم جذب بی‌سوادان مشکل نهضت سوادآموزی است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین گفت: عدم جذب بی‌سوادان به تحصیل از مهم‌ترین مشکلات نهضت سوادآموزی در آموزش ‌و پرورش ناحیه یک قزوین است.

عدم جذب بی‌سوادان مشکل نهضت سوادآموزی است

نقی سیاهکلی مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه عدم استقبال افراد بی‌سواد در سوادآموزی را از مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین است، اظهار داشت: آموزشیاران نهضت سوادآموزی به افراد بی‌سواد مراجعه می‌کنند که متأسفانه به دلیل عدم استقبال آنان به تحصیل جذب این نهضت نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ناحیه یک از مناطق بزرگ قزوین است، ابراز داشت: این ناحیه در تقسیم‌بندی جغرافیایی مناطق محروم از جمله اقبالیه و محمودآباد را زیر پوشش قرار می‌دهد که تعداد بی‌سوادان در این مناطق بسیار است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین اضافه کرد: آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین روستاهای صعب‌العبور نیز از جمله کوهین را زیر پوشش قرار می‌دهد که باید آموزشیاران نهضت سوادآموزی این نهاد برای باسواد کردن مردم این روستاها مسافت سختی را طی تا بتواند مردم این روستاها را باسواد کنند.

این مسئول با بیان اینکه عضو باسواد خانواده می‌تواند به پدر، مادر و عضو بی‌سواد آموزش دهد، اذعان داشت: فرد آموزش‌دهنده در صورت قبولی فرد بی‌سواد در آزمون آموزش و پرورش می‌تواند مبلغ 350 هزار تومان دریافت کند که تحقق این امر توسط نهضت سوادآموزی از جمله راهکارهای تشویقی اعضای خانواده باسواد برای سواد دار کردن فرد بی‌سواد در خانه است.

وی افزود: افراد علاقه‌مند برای باسواد کردن اعضای بی‌سواد خانواده‌شان می‌توانند به آموزش و پرورش مربوط مراجعه کنند و مسئولان این نهاد با در اختیار قرار دادن کتاب‌های لازم، راهنمایی‌های لازم را به آنان برای تحقق این امر ارایه می‌دهند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین از همکاران، آموزشیاران و مدیرانی که در راستای باسواد کردن افراد بی‌سواد تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/77009/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول