اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی قزوین:

نهضت سوادآموزی زمینه جهش علمی کشور را فراهم کرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی قزوین گفت: تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام‌ خمینی (ره) در راستای تحقق دغدغه پیشرفت و توسعه در انقلاب اسلامی است که زمینه جهش علمی کشور را فراهم کرد.

نهضت سوادآموزی زمینه جهش علمی کشور را فراهم کرد

رسول چگینی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: امام راحل در هفتم دی‌ماه با صدور فرمان تاریخی تشکیل نهضت سواد‌آموزی گامی بزرگ را در رفع و ریشه‌کنی بی‌سوادی و نیز توسعه و پیشرفت در کشور برداشتند و سبب ایجاد مسیر اقتدار و عزت نظام اسلامی در عرصه‌های گوناگون شدند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی استان قزوین افزود: نهضت سوادآموزی امروز به عنوان یک نهاد پیشرو در سراسر کشور وظیفه گسترش چتر حمایتی سواد را بر عهده داشته و در این راستا تلاش می‌کند.

وی با مقایسه میزان افراد باسواد پیش از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: بنا بر سرشماری که در سال 55 صورت گرفت، آمار افراد باسواد در سراسر کشور تنها 4 درصد بود که این آمار در سال 90 به بیش از 84 درصد رسید و این مهم دستاوردی بزرگ در مسیر علم و دانش در کشور است.

رئیس سازمان نهضت سواد‌آموزی استان قزوین بیان کرد: گروه‌های سنی بین 10 تا 49 سال در نهضت سوادآموزی به عنوان جامعه هدف مورد توجه بوده که از برکات و خدمات نظام مقدس جمهوری ‌اسلامی است.

چگینی با اشاره به اینکه نهضت سوادآموزی استان قزوین در اجرای طرح‌های سوادآموزی موفق و پیشگام بوده است، تصریح کرد: نهضت سوادآموزی در 33 سال پس از استقرار نظام اسلامی توانسته است با آگاهی‌دهی به افراد‌ بی‌سواد و اطلاع‌رسانی به آنان برای حضور در کلاس‌های سوادآموزی پیشرو بوده و زمینه‌ساز جهش علمی و فرهنگی ایران اسلامی شود.

وی با بیان اینکه قرارگیری ایران اسلامی در رتبه 17 فناوری و تولید دنیا دلیلی بر رشد و جهش کشور در طول‌ سال‌های اخیر است، تصریح کرد: نهضت سوادآموزی تاکنون بیش از 5 نشان و موفقیت را در سطح بین‌المللی به دست‌آورده است که بسیار با اهمیت است.

 

انتهای پیام/77005/ق/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول