اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نهضت سوادآموزی کشور خبر داد:

مشارکت 60 درصدی دستگاه‌ها با نهضت سوادآموزی

خبرگزاری فارس: رئیس نهضت سوادآموزی کشور اظهار داشت: در سال 91، شاهد مشارکت 60 درصدی دستگاه‌ها و نحصیل‌کرده‌ها و معلمان با نهضت سوادآموزی کشور بوده‌ایم.

مشارکت 60 درصدی دستگاه‌ها با نهضت سوادآموزی

علی باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: با دستورات رهبر معظم انقلاب در 2 سال گذشته، روال اجرای سوادآموزی دچار تغییرات جدی شد و عناصر برنامه دستخوش تحولاتی شد که آموزشیاران هم بخشی از این تغییرات بودند.

باقرزاده افزود: انشاءالله با گشایشی که در قوانین و مقررات مجلس حاصل شده، آموزشیاران واجد شرایط که با نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش مستمر همکاری کردند، تعیین تکلیف بشوند و البته هم اکنون هیچ آموزشیاری بلاتکلیف نیست و همه سازماندهی شده‌اند.

وی گفت: آموزشیاران 10 هزار کلاس لازم‌التعلیم و بخش زیادی هم به اصطلاح در شرایط حق‌التدریس هستند و سنوات لازم التعلیم 5 هزار نفر در فعالیت‌های آموزش و پرورش فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تعداد آموزشیاران تطبیق یافته سنوات پیمانی از حدود هزار و 800 نفر به 10 هزار نفر افزایش یافته عنوان کرد: این تعداد آموزشیار از حقوق و بیمه کامل و سنوات خدمتی برخوردارند.

باقرزاده با بیان اینکه در 2 سال اخیر، تمام امکانات سوادآموزی را در سنجش مهارت‌های خواندن و نوشتن و متون ساده و روخوانی قرآنی به روز کرده‌ایم،گفت:مصوبه‌ای در سال گذشته به تصویب رسیده است که همه دستگاه‌ها مکلف به همکاری و مشارکت و ایجاد تفاهم‌نامه مشترک در این راستا هستند.

وی درباره تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب دولت و مجلس افزود: امکان ادامه همکاری آنها با سواد آموزی مقدور نبود و با ساز و کارهایی که طراحی شد، سه ویترین برای آنها طراحی شد، در صورتیکه دانشجو بودند،می‌توانند به صورت موقت مرخصی گرفته و پس از ارائه اصل مدرک دانشگاهی ادامه خدمت دهند و دوم می‌توانستند در مشاغل کار معین آموزش و پرورش ادامه خدمت دهند و سوم اینکه در سایر دستگاه‌ها متناسب با شرایطی که تعیین می‌کردند و یا در مشاغل و حرف دیگر مشغول به کار     می‌شدند.

وی افزود: در واقع تنها عنصر موثر در استخدام نهضت سوادآموزی، سنوات خدمتی است که شامل روز و ماه و سال می‌شود و آموزشیارانی که در آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی و یا هر دو سنوات خدمتی دارند، بدون توجه به اینکه در چه سالی مشغول به کار شدند در استخدام نهضت، اولویت خواهند داشت.

انتهای پیام/70017/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول