اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهضت سوادآموزی صومعه‌سرا خبر داد

فعالیت 25 آموزشیار نهضت سوادآموزی در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مسئول نهضت سواد آموزی صومعه‌سرا از فعالیت 25 آموزشیار حق‌التدریسی و قراردادی تمام وقت در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 25 آموزشیار نهضت سوادآموزی در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، علی بهرامی بعد از ظهر امروز در جمع مسئولان این شهرستان هدف نهضت سواد‌آموزی را در راستای باسوادی افراد با سنین 10 تا 49 ساله عنوان کرد.

وی افزود: تمام افراد بی‌سواد و علاقه‌مند به تحصیل در این رده‌های سنی با همکاری آموزشیاران در مناطق روستایی سواد خواندن و نوشتن در دوره‌های ابتدایی و تکمیلی را می‌آموزند.

مسئول نهضت سوادآموزی صومعه‌سرا با بیان اینکه اجرای کامل نهضت سوادآموزی و جشن باسوادی در کشور تا برنامه پنجم توسعه ادامه دارد، متذکر شد: جشن پایان بی‌سوادی در اواخر سال 92 در سه بخش مرکزی، تولمات و میرزا کوچک‌صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه نهضت سوادآموزی اکنون در 50 روستای صومعه‌سرا  در حال انجام است، یادآور شد: طبق آمارهای دریافتی بیش از 95 درصد جمعیت صومعه‌سرا در راستای اجرای طرح نهضت سوادآموزی باسواد هستند.

بهرامی از فردی شدن آموزش‌های نهضت سوادآموزی علاوه بر آموزش‌های گروهی خبر داد و افزود: دوره‌های سوادآموزی، دوره تحکیم و دوره انتقال از مراحل جدید تدریس طرح نهضت سوادآموزی است.

وی ادامه داد: دوره سوادآموزی معادل پایه سوم ابتدایی، دوره تحکیم برای مرور بر علوم آموخته شده و معادل افزایش اطلاعات عمومی و دوره انتقال برای افراد متقاضی و مشتاق به ادامه تحصیل و معادل پایه ششم ابتدایی است.

مسئول نهضت سوادآموزی صومعه‌سرا با قدردانی از همکاری و تلاش آموزشیاران در این شهرستان، اظهار کرد: بالغ بر 25 آموزشیار نهضت سوادآموزی به صورت حق‌التدریسی و قراردادی تمام وقت برای ارتقای فضای علمی در روستاهای صومعه‌سرا فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون 46 هزار نفر در صومعه‌سرا دوره‌های مقدماتی و تکمیلی طرح نهضت سوادآموزی را گذرانده‌اند، متذکر شد: تمام تلاش نهضت سوادآموزی صومعه‌سرا ارائه خدمات تحصیلی به افراد بازمانده از تحصیل یا اقشار بی‌سواد است.

بهرامی، نهضت سوادآموزی را یک طرح بزرگ ملی و مهم در راستای علم‌آموزی و باسواد کردن جمعیت هدف دانست و خاطرنشان کرد: پیشرفت، توسعه و گام گذاشتن در راستای خودکفایی کشورها همواره در بدنه علم‌آموزی و ارتقای فضای علمی جوامع نهفته است.

وی روستاهای بخش تولمات را پیشتاز در اجرای طرح باسوادی جمعیت بی‌سواد یا بازمانده از تحصیل صومعه‌سرا خواند و اذعان کرد: بخش‌های مرکزی و میرزا کوچک به لحاظ تعداد روستاهای هدف در رده‌های بعدی سرعت در اجرای طرح سوادآموزی صومعه‌سرا قرار دارند.

انتهای پیام/84003/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول