اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافت:

نهضت سوادآموزی باید قدرت آموزش داشته باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافت گفت: نهضت سوادآموزی باید در افراد ایجاد شوق و انگیزه کند و قدرت آموزش داشته باشد.

نهضت سوادآموزی باید قدرت آموزش داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت،حجت الاسلام علی ابراهیمی صبح امروز در دیدار با کارکنان نهضت سواد‌آموزی این شهرستان اظهار داشت: از آن جا که انقلاب ما برخاسته از انقلاب پیامبر اعظم (ص) است، یکی از کارهای بزرگی که رسول خدا (ص) انجام دادند برطرف کردن جهل از جامعه بود.

وی افزود: زمانی که حضرت به پیامبری مبعوث شدند انسان‌های باسواد کم بودند، پیامبر اسلام (ص) از روش‌های مختلفی برای رفع بی‌سوادی استفاده کردند و حتی در جنگ‌ها اگر اُسرای دشمن باسواد بودند هر اسیر می‌توانست چند مسلمان را باسواد کند و حضرت او را آزاد می‌کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: امام بزرگوار ما با نخستین کار خود که تشکیل نهضت سوادآموزی بود، اقدام به برطرف کردن جهل کردند و از برکت حضرت امام خمینی (ره) بسیاری از بی‌سوادی‌ها برطرف شد و نهضت سوادآموزی خدمات زیادی انجام داد.

وی افزود: آموزش و پرورش مانند طبیب ساکن است که در مرکز می‌نشیند و مردم به آن جا مراجعه می‌کنند، اما نهضت سوادآموزی شأن پیامبر (ص) را دارد که دنبال بی‌سوادان می‌رود تا جهل بی‌سوادی آنها را برطرف کنند.

ابراهیمی بیان کرد: نهضت سوادآموزی کار بسیار باارزشی است که بی‌سوادان را از نعمت سواد برخوردار می‌کند، حتی شاید سن آنها بالا باشد و رغبتی برای یادگیری نداشته باشند، اما نهضت سوادآموزی باید در افراد ایجاد شوق و انگیزه کند و قدرت آموزش داشته باشد.

وی گفت: کار آموزشیاران بسیار مشکل و ارزشمند است، نهضت سوادآموزی تاکنون خدمات بسیار ارزشمندی در کل کشور، استان و شهرستان ما انجام داده که جای تشکر و قدردانی دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه آموزشیاران باید دنبال افراد بروند تا دوای درد آنها که رفع جهل و بی‌سوادی است را برطرف کنند، خاطرنشان کرد: باید آموزشیار خوش اخلاق و خوش برخورد باشد اگر اخلاق تندی در سطح دبیران داریم در سطح آموزشیارانمان نداشته باشیم.

امام جمعه بافت عنوان کرد: کوچک‌ترین برخورد منفی موجب می‌شود افراد در کلاس حضور پیدا نکنند، لذا آموزشیاران باید خوش اخلاق باشند و علاوه بر یاد دادن سواد و مسائل دینی، شرعی و مطالبی که برای جذب افراد به سوی قرآن و نماز می‌شود را آموزش دهند.

وی گفت: کسی که می‌خواهد مردم را هدایت کند، باید اخلاق خوبی داشته باشد، اگر تندی باشد، نقش هدایتگری به سمت خداوند و توحید را از دست می‌دهد و مردم از چنگ او خارج می‌شوند.

انتهای پیام/80024/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول