اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک:

نهضت سوادآموزی در رأس فعالیت‌های جهانی قرار دارد

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: خوشبختانه فعالیت‌های نهضت سوادآموزی در رأس فعالیت‌های جهانی قرار دارد که یک افتخار برای نظام اسلامی محسوب می‌شود.

نهضت سوادآموزی در رأس فعالیت‌های جهانی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد نوروزی ظهر امروز در دیدار با سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل در سال 58 در دفتر فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: نهضت سوادآموزی یکی از نهادهای مورد نیاز و ضروری کشور است که هرچه زمان می‌گذرد بر اهمیت این نهاد افزوده می‌شود.

وی افزود: به همت آموزش‌یاران، هزاران بی‌سواد در سطح کشور باسواد شده‌اند و به مدارج تحصیلی دست یافته‌اند که به عنوان نمونه می‌توان به یکی از سوادآموزان آبیکی اشاره کرد که در مقطع کارشناسی ارشد مکانیک فارغ‌التحصیل شده و در یکی از شرکت‌ها نیز مشغول به کار و فعالیت است.

این مسئول ادامه داد: برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر صفر شدن بی‌سوادی تا پایان برنامه پنجم توسعه، تفاهمنامه‌هایی با ادارات، ارگان‌ها و افراد حقیقی و حقوقی منعقد کرده‌ایم تا به کمک آموزش و پرورش بشتابند و بی‌سوادی را تا دو سال آینده به طور جدی به صفر برسانیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: همان طور که انقلاب اسلامی انقلاب فرهنگی است، نهضت سوادآموزی نیز انقلابی بزرگ برای ریشه‌کنی بی‌سوادی بوده است که به واسطه آن میلیون‌ها نفر در کشور باسواد شدند.

نوروزی بیان داشت: درصدد هستیم زودتر از برنامه پنجم توسعه بی‌سوادی را در شهرستان آبیک به اتمام برسانیم که تلاش آموزش‌یاران در این زمینه ستودنی است.

وی اذعان داشت: اسامی افراد بی‌سواد شناسایی و در سامانه ثبت شده ولی هنوز پالایش این کار صورت نگرفته است.

این مسئول اضافه کرد: نهضت سوادآموزی در مبارزه با جهل و بی‌سوادی نقش بسزایی ایفا کرده است.

انتهای پیام/77006/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول